سعید ملایری اظهار داشت: پانزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران که از 28 تا 31 اردیبهشت ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود با یکی از محورهای اصلی آن بحث تاثیر صدا بر سیستم شنوایی انسان است و وقتی صدا بلندتر از حد عادی باشد در طولانی مدت می تواند بر سیستم شنوایی آسیب بزند.

 وی گفت : برای مادرانی که باردار هستند نیز صدا می تواند بر روی سیستم شنوایی جنین آسیب بزند و قبلا تصور میشد که جنین خیلی متاثر از صداهای خارج نیست اما در حال حاضر و بر اساس آخرین مطالعات مشخص شده که حتی مادری که در مواجه با صدای بلند هستند هم سیستم شنوایی جنین اش ممکن است آسیب ببیند .

 دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران اظهار داشت: به مادران باردار توصیه می شود در ماه‌های آخر بارداری اگر در یک محیط صنعتی کار می‌کنند ساعت کمتری را در مواجه با صدا قرار گیرند یا بتوانند نوع کارشان را طوری تغییر دهند که در مواجه با صدای بلند نباشند.

ملایری با بیان اینکه  پیگیری این موضوع اهمیت زیادی دارد، افزود:  باید بدانیم اگر کم شنوایی اتفاق افتد علاوه بر اینکه می تواند زندگی فرد را متأثر کند و پیرگوشی زود هنگام را برای فرد داشته باشد، بسیاری از فرصت‌های شغلی مناسب را هم از فرد گرفته و تأثیر جدی بر زندگی فرد دارد. 

 ملایری اظهار داشت: برای افرادی که در محیط های صنعتی کار می کنند شدت صدا نباید بیشتر از 85 دسی‌بل باشد و اگر بیشتر از این شدت باشد یا باید ساعت کار فرد کمتر از 8 ساعت شود یا اینکه شدت صدا را کم کرد. البته برای کسانی که در محیط‌های صنعتی و نظامی کار می کنند این استانداردها وضع شده است زیرا شغل این افراد طوری است که دائما در معرض صدا هستند .