سیدحسین هاشمی در اجلاس روسای مناطق آمایشی وزارت بهداشت که با حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت:‌مدیریت هیات امنایی دانشگاه علوم پزشکی یکی از کارهای خوبی است که در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است و مسیر اجرای تصمیم گیری ها را برای مجموعه هموار می کند.

وی به راهکارهای ایجاد ارتباط دانشگاه ها با دستگاه ها اشاره کرد و افزود:‌ ارتباط دانشگاه های پزشکی با کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان مجلس می تواند در وضع قوانین مورد نظر حوزه درمان موثر باشد.

استاندار تهران با بیان اینکه مصوبات قوی مجلس کمک زیادی به حوزه بهداشت و درمان کشور می کند تصریح کرد: دانشگاه های علوم پزشکی ارتباط خود را با مدیران ارشد وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها حفظ کنند زیرا مدیران می توانند از موازی کاری دستگاه ها جلوگیری کنند.

وی اطلاع رسانی و آگاه کردن جامعه از اقدامات بهداشت و درمانی را مهم دانست و گفت: موضوع نظام سلامت که افتخار دولت یازدهم تلقی می شود باید در ابعاد مختلف به آگاهی جامعه برسد.

وی برقراری ارتباط با اتاق بازرگانی و هیات های خارجی را یکی از راه های دستیابی به موفقیت بیشتر برای حوزه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: ارتباط با سرمایه گذاران خارجی در حوزه سلامت یکی از راه های افزایش منابع بهداشت و درمان از جمله ساخت بیمارستان و درمانگاه است.

استاندار تهران با تاکید براینکه سیاست اصلی دولت در بهداشت و درمان اجرای کامل نظام سلامت است گفت:‌ حوزه بهداشت و درمان ارتباط خود را با مردم همواره حفظ کنند آثا رو برکات نظام سلامت را برای مردم اطلاع رسانی کنند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به جمع آوری معتادان متجاهر و همکاری بخش بهداشت و درمان در بهبود وضعیت آنها اشاره کرد و افزود:‌ با همکاری انجام شده در حال حاضر 5000 معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع آوری شده اند و چهره شهر نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی با بیان اینکه حدود 60 درصد معتادان جمع آوری شده تهران از سایر استان ها هستند تصریح کرد: امیدواریم با همکاری قوه قضاییه پس از انتقال معتادان، سایر استان ها نیز در موضوع پذیرش و بهبود وضعیت آنها همکاری کنند.

هاشمی استان تهران را یکی از فقیرترین استان ها در بخش سلامت عنوان کرد و افزود:‌ در استان تهران شهرستان هایی با 500 هزار نفر جمعیت تخت بیمارستانی ندارد و دولت یازدهم در سفرهایی به شهرستان های استان در حال برنامه ریزی برای بهبود شرایط است.

به گفته وی، استان تهران با وجود جمعیت 13.5 میلیون نفری در همه شاخص ها از سایر استان های کشور عقب تر است.

براساس گزارش سایت استانداری تهران، استاندار تهران به موضوع سهم اندک استان تهران از درآمدهای مالیاتی نیز اشاره کرد و گفت:‌ 50 درصد مالیات کل کشور توسط استان تهران پرداخت می شود اما هنوز نتوانستیم به سهم 100 درصدی در این بخش دست یابیم.