به گزارش پارس به نقل از ایسنا، فریدون حسنوند با بیان اینکه تعداد زخمی های زلزله شهرستان دشتی به یک هزار و ۵۰ نفر رسیده است، اظهار داشت: با وجود افزایش تعداد زخمی ها نیروهای امدادی و بهداشتی در استان در حال آماده باش هستند.

وی گفت: بعد از وقوع زلزله در چند ساعت اول با همکاری نیروهای امدادی و مردم کار امداد و نجات در کمترین زمان انجام شد و کمترین تلفات را نیز در منطقه تاکنون داشته ایم.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در مرحله استقرار مردم به صورت اضطراری و انتقالی با حضور به موقع دستگاه های امدادی، حمایتی و نیروهای سپاه، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی در کوتاه ترین مدت کشته شدگان و مصدومان از زیر آور بیرون و به بیمارستانها منتقل شدند.

وی در خصوص وضعیت بهداشتی نیز گفت: تاکنون از نظر بهداشتی کنترل خوبی صورت گرفته و هیچ بیماری واگیرداری تاکنون در منطقه گزارش نشده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: با وجود ناهماهنگی هایی در زمینه رساندن غذا به مردم در شروع حادثه ولی هم اکنون با هماهنگی های صورت گرفته تلاش می شود کمبودها رفع و با کمک استان های معین چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و هرمزگان روند خدمات رسانی به حادثه دیدگان زلزله دشتی بهتر شود.

با تمام امکانات برای بازسازی مناطق زلزله زده تلاش می کنیم

استاندار بوشهر گفت: قول می دهیم با تمام امکانات و با تمام وجود در کوتاه ترین زمان برای بازسازی مناطق زلزله زده اقدام کنیم.

وی در نشستی با حضور نماینده رهبری در مناطق زلزله زده با قدردانی از خدمات امدادگران به ویژه هلال احمر، بسیج، سپاه و مدیران اجرایی تاکید کرد: در نشستی که شب گذشته با معاون اول رئیس جمهور و برخی از وزرا داشتیم بر ساخت اماکن و منازل مسکونی و تجاری در کوتاه ترین زمان تاکید شد و قرار شد وام هایی با نرخ کمتر از ۴ درصد و کمک هایی بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ پس لرزه در مناطق رخ داده است، گفت: ۲۴ پس لرزه آن به بزرگی ۴ ریشتر به بالا بوده است.

استاندار بوشهر از نگاه دلسوزانه و مهربانانه رهبری در اعزام نماینده ویژه خود به منطقه زلزله زده تشکر کرد و گفت: قول می دهیم با تمام امکانات و با تمام وجود در کوتاه ترین زمان برای بازسازی مناطق زلزله زده اقدام کنیم که این منطقه گل سر سبد استان بوشهر شود.

انتهای پیام