به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا رییسی افزود: با استفاده از ظرفیت های درمانی استان، همه مصدومان حادثه زلزله شهرستان دشتی در استان مداوا می شوند و نیاز به اعزام خارج از استان نیست.

وی تاکید کرد: سرعت عمل تیم های درمانی و استفاده خوب از ظرفیت های درمانی استان موجب شد که ظرف مدت سه ساعت همه مصدومان حادثه زلزله تعیین تکلیف شوند و اقدامات لازم برای مداوا و اعزام آنان به دیگر بیمارستان های استان انجام شود.

رییسی با بیان اینکه در ساعات اولیه حادثه همه مصدومان تحت درمان سرپایی قرار گرفته یا برای معالجه به بیمارستان های مجهز استان اعزام شدند گفت: تا ساعت ۱۰ شب حتی یک مصدوم در بیمارستان زینبیه خورموج وجود نداشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بیش از ۴۰۰ نفر که جراحات سطحی داشتند در محل وقوع زلزله درمان سرپایی شدند و ۱۶۰ مصدوم در بیمارستان زینبیه خورموج درمان و ترخیص شدندو ۱۲۳ نفر نیز که نیاز به مراقبت بیشتر داشتند به مراکز درمانی استان اعزام شدند.

وی یادآور شد: هم اکنون به جز دو بیمار که وضعیت وخیم دارند و در بخش آی. سی. یو تحت مراقبت ویژه هستند سایر مصدومان که اغلب دچار شکستگی از نواحی مختلف بدن شده اند تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و به سرعت کارهای درمانی آنان انجام می شود.

رییسی با ابراز تشکر از تیم های درمانی استان که در این حادثه کمال همکاری را داشتند، تأکید کرد: هیچ نیازی به اعزام مصدومان به خارج از استان دیده نمی شود و همه داروهای موردنیاز نیز تأمین شده و درمان آسیب دیدگان به صورت رایگان انجام می گیرد.