رضا راشدی کارشناس ارشد پتروشیمی در خصوص پلاستیک و میزان مصرف ایرانیان اظهار داشت: پلاستیک صددرصد آلوده و سرطان‌زا بوده و با روند افزایش مصرف این محصول ایران حدود 10 الی 20 سال آینده با فاجعه‌ای روبرو خواهد شد که که جز آلودگی چیزی نخواهد داشت.
وی با بیان این‌که هم اکنون استفاده از پلاستیک جزء جدانشدنی زندگی مدرن ما شده، گفت: در ایران سالانه 2 میلیون و پانصد هزار تن پلاستیک مصرف می‌شود که سهم سالانه هر ایرانی 35 کیلوگرم است.
مدیر پژوهش و فناوری یک شرکت پتروشیمی افزود: عمده مصرف پلاستیک به آحاد مردم و جامعه بر می‌گردد و مشکل کشور ما ناتوانی در مدیریت این محصول، عدم استفاده مجدد ، نبود قوانین شفاف و بازیافت آن است.
راشدی در خصوص عوارض مصرف پلاستیک تصریح کرد: مرگ و میر لاک‌پشت‌ها، تلف شدن یک میلیون از آبزیان دریایی به وسیله پلاستیک‌هایی که 80 درصد آن از خشکی به اقیانوس رفته و تنها 20 درصد آن از جانب کشتی‌ها رها شده و ساطع شدن مواد سمی بر اثر دیدن حرارت یا برخورد با مواد داغ درایجاد سرطان؛ از عوارض استفاده از پلاستیک‌ها است.
وی با بیان این‌که هم‌اکنون پلاستیک دامن‌گیر کشور شده است، گفت: با این‌که شروع آموزش برای اجتناب ازمصرف پلاستیک خیلی دیر شده، اما باید از خانه ها تفکیک پلاستیک را انجام داده و کیسه‌های نخی، پارچه‌ای و ظروف سرامیک و شیشه را جایگزین کنیم.
کارشناس ارشد پتروشیمی تاکید کرد: اگر یک کیسه نخی را در طول یک هفته استفاده کنیم، از مصرف پلاستیک خودداری کرده‌ایم.