دکتر ایرج عبدالهی دبیر علمی بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: آغاز به کار این کنگره با حضور بیش از 2 هزار فیزیوتراپیست نقطه عطفی برای هرچه بیشتر خدمات است که با توجه به شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی نگاه جامع به فیزیوتراپی توسط متولیان سلامت ضروری شمرده می شود.
وی در ادامه با توجه به پایین آمدن سن ابتلا به اختلالات اسکلتی - عضلانی از سنین سالمندی به سنین نوجوانی و جوانی گفت : افزایش ابتلا به این گونه مشکلات مانند گردن درد، شانه درد ، کمردرد که ریشه در بی تحرکی و عادت های غلط دارد. بهترین شیوه درمان پیشگیری و توجه ویژه به علم فیزیوتراپی است که در این کنگره و با توجه به موضوع اصلی که مشکلات حرکت است شاهد مقالات بروز و خوبی بودیم.
عبدالهی در ادامه از حضور دکتر اما استوکز رئیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی ( WCPT ) در یکی از عظیم ترین کنگره های سالیانه انجمن فیزیوتراپی خبر داد و گفت: با حضور ایشان اهمیت علم فیزیوتراپی از نگاه جهانی و اهمیت موضوع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی برای خدمت به بشریت مطرح شد.
دبیر علمی بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی ایران گفت: این کنگره به همت انجمن فیزیوتراپی ایران و با حمایت سازمان نظام پزشکی ، سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ایران و همچنین 14 دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور و با حضور مهمانانی از 15 کشور جهان ، از امروزچهارشنبه 15 اردیبهشت ماه جاری در هتل المپیک تهران آغاز به کار نمود.
وی گفت: برای اولین بار در تاریخ برگزاری کنگره های فیزیوتراپی اغلب سخنرانان برنامه علمی این کنگره  خارجی هستند و سعی بر این است تا این کنگره  در سطوح عالی بین المللی برگزار شود.
عبدالهی بی اختیاری ادرار، سکته مغزی ، توانبخشی قلبی ، بیماری های ارتوپدی ، ضایعات عصبی - عضلانی، بیماری های ریوی ، آسیب های ورزشی ، حرکات اصلاحی و همچنین آرتروز را از دیگرمحورهای مورد بحث در این کنگره برشمرد.
دبیر علمی بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: در حاشیه برگزاری این کنگره نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی در 4 سالن  و با حضور 80 تولید کننده داخلی و وارد کننده تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی برگزار شد و از دیگر برنامه های این کنگره علمی برگزاری حدود 25 کارگاه آموزشی است که اکثریت این کارگاه ها توسط سخنران های فیزیوتراپیست خارج از ایران ارائه می شوند.
وی از حضور دکتر لاریجانی معاون پژوهشی وزرارت یهداشت،درمان و آموزش پزشکی ،دکتر زالی ریاست سازمان نظام پزشکی و بیش از 2000 فیزیوتراپیست در این کنگره خبر داد.