اسماعیل دوستی با بیان اینکه دست اندرکاران ایستگاه راه آهن با این طرح انتقال کمی متعصبانه برخورد می کنند، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای خروج ایستگاه راه آهن از شهر کاهش انواع آلودگی هاست. طرحی که نیاز به تعامل بین سازمانی دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با مدیرعامل راه آهن و طرح این موضوع در این نشست تخصصی افزود: همچنین در این طرح پیشنهاد دادیم یک خط مترو به ایستگاه راه آهن جدید وصل شود تا مسافران بتوانند به راحتی در مسیرشان تردد کنند .

اسماعیل دوستی همچنین یکی از پیشنهادات کمیسیون عمران در اجرای طرح انتقال ایستگاه راه آهن مترو به غرب تهران را دسترسی شهروندان به خطوط بی.ار.تی و ایستگاه تاکسی عنوان کرد و گفت: ایستگاه راه آهن کنونی براساس الگوی قدیمی طراحی شده است. به طوری که قطارها از طریق تونل و با سوخت دیزل در شهر تهران عبور کرده که این مدل به اعتقاد من غیرعلمی بوده است. از همین رو کمیسیون عمران طرح انتقال ایستگاه راه آهن با مسوولان راه آهن مطرح کرده است

وی با تاکید بر اینکه قطارهای راه آهن تهران باید برقی شوند، اظهارکرد: شهرداری تهران با تحویل گرفتن ایستگاه راه آهن این مکان را می تواند به بخش مترو تخصیص دهد و با خطوط مترو شهروندان را از ایستگاه جدید راه آهن در بخش غربی تهران به مقصدشان برساند .