پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ نیروهای عملیاتی ایستگاه 3 و 4 به همراه گروه امداد و نجات 9، خودرو بالابر و تشک نجات را ساعت 16:48 روز گذشته به خیابان انبار گندم اعزام کرد.

 

رحمان شکری افسر آماده منطقه 5 عملیات در خصوص این حادثه گفت: طبقه سوم یک ساختمان سه طبقه مسکونی دچار انفجار و آتش سوزی شده و براثر شدت انفجار قسمتی از دیواره ها و درب های این واحد مسکونی تخریب شده بود.

 

یک خانه در خیابان گندم منفجر شد+تصاویر

 

وی ادامه داد: آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع جریان برق و گاز محل حادثه را ایمن سازی کرده و با استفاده از تجهیزات فردی و لوله های آبرسانی آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند.

 

این افسر آماده در ادامه گفت: همزمان گروه دوم نیروهای عملیاتی مشغول جستجو در این واحد مسکونی شدند که خوشبختانه مشخص شد در زمان بروز انفجار هیچ یک از ساکنان در این واحد مسکونی حضور نداشته است.

 

 

یک خانه در خیابان گندم منفجر شد+تصاویر

 

شکری بیان کرد: نیروهای عملیاتی پس از ایمن سازی و تحویل محل حادثه به عوامل انتظامی، ماموریت خود را به پایان رساندند.

 

یک خانه در خیابان گندم منفجر شد+تصاویر

 

گفتنی است؛ کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران پس از بررسی، علت بروز این حادثه را انتشار گاز شهری از اتصالات و رسیدن جرقه روشن شدن موتور یخچال و در نهایت انفجار و آتش سوزی اعلام کردند.