به گزارش پارس ، پرویز شیخ طادی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با مهر با بیان این مطلب که شرایط اقتصادی در سینما سبب شده تا زمینه برای حضورش در عرصه تولید فیلم کم شود، گفت: چندین طرح سینمایی دارم اما متاسفانه پولی برای ساخت آن وجود ندارد. بخش دولتی هم کمک چندانی به بخش خصوصی نمی کند.

وی درباره این مشکلات توضیح داد: این روزها کار کردن در تلویزیون به مراتب راحت تر از کارکردن در سینما است. در حال حاضر چند قصه برای تلویزیون نوشته ام و به دنبال شروع یک پروژه جدید در رسانه ملی هستم. این کار درباره یک" سرباز ناتو" است که یک هواپیمای مسافربری ایرانی را منفجر می کند.

وی در پاسخ به این که سرنوشت فیلمنامه هایی که برای تایید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده است به کجا رسید؟ گفت: یکی از پروژه هایی که دوست داشتم آن را جلوی دوربین ببریم، فیلمی در رابطه با جنگ نرم و کشته شدن ۵ هزار مهاجر یهودی است که شمقدری رئیس سازمان سینمایی با ساخت آن مخالفت کرد. سیاست های فعلی نشان می دهد که نمی توان تا پایان دولت دهم فیلمی را جلوی دوربین برد.

شیخ طادی همچنین با اشاره به پروژه ای با موضوع زندگی" کوروش کبیر" گفت: تحقیقات بسیاری برای ساخت زندگینامه کوروش کبیر انجام شده است، هرچند تهیه کننده بخش خصوصی برای فیلم انتخاب شده بود اما به دلیل هزینه بالای ساخت این فیلم، از تولید آن صرف نظر کردم.