دکتر علی خامسی‌پور در حاشیه کنگره بین‌المللی لیزر و زیبایی که روز شنبه در هتل المپیک تهران برگزار شد،‌ اظهار داشت: داروی درمان سالک مراحل تحقیقاتی و آزمایشگاهی خود را گذرانده و در حال حاضر در حال طی مرحله کارآزمایی بالینی در این زمینه هستیم.

وی افزود: مصرف این دارو مانع از ایجاد اسکار یا جای زخم بر روی پوست نمی‌شود اما به طور کلی وسعت جای زخم بر روی پوست افرادی که دارو مصرف می‌کنند نسبت به بیمارانی که دارو مصرف نکرده‌اند کوچکتر است.

معاون پژوهش مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام ادامه داد: البته معمولاً زخم ناشی از سالک به داروها پاسخ مثبت می‌دهد اما در موارد بسیار نادر ممکن است این زخم سالها باقی بماند و بهبود نیابد یا به درمان‌هایی که وجود دارد پاسخ ندهد.

خامسی‌پور اظهار داشت: در مورد افرادی که به ایدز مبتلا هستند یا عمل پیوند عضو انجام داده‌اند نیز در صورت ابتلا به سالک بیماری آنها ضخامت بیشتری می‌یابد و در درمان‌های موجود دیگر مؤثر نخواهد بود.

وی افزود: مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران هر دو سال یکبار کنگره پوست، زیبایی و لیزر را با هدف افزایش سطح دانش متخصصان پوست و ایجاد بستری برای تبادل تجربیات و ارائه تازه‌ترین دستاوردهای علمی به صورت بین‌المللی برگزار می‌کند.

به گفته خامسی پور، در کنگره امروز در مورد بیماری‌های شایع پوستی مانند آکنه، پسوریازیس، سالک، اگزما و موارد مرتبط با زیبایی مانند بوتاکس و انواع لیزر بحث و تبادل‌نظر می‌شود.