نورالله تیموری از قطع شدن شبکه آب شرب ۴۸ روستای این استان با جمعیت بیش از ۲۱ هزار نفر بر اثر وقوع سیل خبر داد و با بیان اینکه بارش شدید باران خسارت زیادی به شبکه تامین آب شرب روستایی وارد کرده است، گفت: هم اکنون آب شرب این تعداد روستا در دهلران، چرداول ، ملکشاهی، مهران و آبدانان قطع است.

 

وی میزان خسارت وارد شده به خطوط انتقال و ایستگاه های پمپاژ این مناطق را بین ۱۰ تا ۹۰ درصد اعلام کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۱۶ دستگاه تانکر سیار کار آبرسانی به روستاهای سیل زده را انجام می دهند.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: تمام نیروها و اکیپ های این شرکت در مناطق روستایی حادثه دیده حضور دارند و تلاش برای وصل شبکه آب این مناطق ادامه دارد.

 

تیموری افزود: کارشناسان شرکت آبفار استان ایلام نیز در حال بررسی خسارت ها و میزان دقیق خسارت وارد شده به شبکه آب و فاضلاب روستایی مناطق سیل زده هستند.

 

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در برخی نقاط استان ایلام از جمله شهرستان های آبدانان، دهلران، سیروان، چرداول مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و خسارت های زیادی به زیرساخت ها، راهها، تاسیسات زیربنایی، منازل مسکونی و مزارع کشاورزی وارد کرده است.

 

بارش باران که از روز چهارشنبه با شدت بیشتری در استان ایلام آغاز شده تا پایان روز جاری نیز براساس اعلام اداره کل هواشناسی ادامه دارد و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه نیز دور از انتظار نیست.