مهندس نسترن محمدی با تکذیب وجود الکل در برخی آدامس‌های مجوزدار، این قبیل اخبار را شایعه سازی در فضای مجازی دانست و اظهار داشت: شرکت مربوطه مجوز خود را از سازمان غذا و دارو اخذ و تمدید کرده و این سازمان ضوابط لازم را در خصوص این فرآورده اعمال کرده است.

محمدی اضافه کرد: عموما تمدید مجوز شرکت‌ها پس از بررسی سابقه شرکت، محصول و مستندات و مدارکی که از طرف کارخانه تولید کننده ارائه می‌شود، صورت پذیرفته و پس از انجام آنالیزهای لازم در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی همچنین افزود: آدامسی که صحبت آن در فضای مجازی وجود دارد، بصورت رسمی از کشور ترکیه وارد می‌شود و حسابش از آدامس‌های قاچاقی که هم از نظر بهداشتی زیر سوال است و هم ممکن است مشکل حلیت داشته باشد، جداست.

 وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بجاست که مصرف کنندگان فراورده‌های غذایی هنگام خرید این قبیل محصولات به شماره پروانه ورود بهداشتی که بر بسته بندی آن درج شده، توجه کرده و از پذیرفتن محصولات فاقد مجوز جدا خوداری کنند.

وی در پایان، امکان وجود آدامس‌های قاچاق در بازار را غیرممکن ندانسته و از عموم مردم خواست در صورت مشاهده محصولاتی مغایر با ضوابط، موضوع را به روابط عمومی سازمان غذا و دارو یا معاونت‌های غذا و دارو ی سراسر کشور اطلاع دهند.