به گزارش پارس ، فرهاد توحیدی که با (ایسنا) ، گفت وگو می کرد، بیان کرد: واقعیت این است که در طول این مدت یعنی از روزی که به رئیس جمهور درباره بازگشایی خانه سینما نامه نوشته ایم اتفاق خاصی نیفتاده است و فقط دوستان گفت وگوهایی را انجام دادند که از نظر ما مشکلی را حل نمی کند.

او گفت: در حال حاضردو سیاست در حال پیگیری است که یکی در راستای حل قضیه و دیگری برای لاینحل بودن موضوع دنبال می شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان وزارت ارشاد در راستای اصلاح اساسنامه ی خانه سینما، زیر سندی را امضا کردند که اسم آن « اصلاح اساسنامه خانه سینما» بود و این سند، سند تاسیس خانه سینما نیست و دوستان هم نمی توانند زیر امضایشان بزنند.

توحیدی یادآور شد: قرار بود اساسنامه در مراجع ذی صلاح تایید شود و یکی از مهمترین جاهایی که برای تایید مشروعیت اساسنامه مطرح است، مجمع عمومی خانه سینما است؛ یعنی اساسنامه اول باید در این مجمع به تایید اعضا برسد و بعد در مرجع دیگری مطرح شود، در حالی که به نظر می رسد اکنون روند معکوسی طی می شود.

رییس هیات مدیره خانه سینما ادامه داد: اعضای خانه سینما همچنان معتقد به راه حل سابق یعنی برطرف کردن اشکلات جزئی که به اساسنامه وارد شده بود هستند. در این میان یکی از مواردی که در جریان اصلاح اساسنامه هرگز مورد تشکیک قرار نگرفت بند تاسیس خانه سینما بود. در این بند تصریح شده است که « درسال ۱۳۷۲ خانه سینما توسط موسسین خود یعنی آقایان حیدریان، بهشتی و انوار تشکیل شده و بعد هیات موسس منحل و اداره خانه سینما به شورای منتخب سپرده شده است. » پس اینکه خانه سینما را از نو تاسیس کنیم حرف بیهودی است و هیاتی که در این مدت تشکیل شده در واقع هیات اصلاح اساسنامه بوده است. هیاتی که نمایندگان وزارت ارشاد هم بخشی از آن بودند.

توحیدی با اشاره به اینکه تفاهم ما با رئیس جمهور به این صورت بود که اصلاح اساسنامه با حضور نمایندگان خانه سینما و رئیس جمهور انجام شود تاکید کرد: همچنان بر مواضع خود ایستاده ایم و اصلاح اساسنامه از نظر ما پایان یافته تلقی می شود، بقیه موارد هم به تفاهماتی که با رئیس جمهور داشته ایم مربوط می شود.

او خاطر نشان کرد: اگر روندی که پس از این پیگیری می شود با مصالح صنوف و خانه سینما انطباق داشته باشد می پذیریم ولی هر جایی که مصالح و منافع اصناف به خطر بیفتد حاضر به مصالحه نیستیم.

وی گفت: از نظر ما تکلیف روشن است و با روند پیشنهادی آقای شمقدری هرگز موافق نیستیم و در آن مشارکت نمی کنیم. این موضوع را هم در نامه به رئیس جمهور رسما اعلام کردیم.

توحیدی در پایان گفت: سازو کارها تعریف شده و از طریق نماینده رئیس جمهور قابل پیگیری است. همچنین نمایندگان خانه سینما مراقبت می کنند که از مواردی که ناقض تفاهم های صورت گرفته باشند، جلوگیری شود.