به گزارش پارس به نقل از (ایسنا) ، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح سه شنبه در اولین نشست خبری خود در سال جدید در تشریح اقدامات مامورانش در سال گذشته و در طرح نوروز ۹۲ با بیان اینکه سال ۹۱ امن ترین سال در عمر نیروی انتظامی شناخته شده است، گفت: در سال گذشته ۱۹۲۳ قتل در کشور به وقوع پیوست که شاهد بیش از ۱۰ درصدی وقوعات قتل در کشور بوده ایم.

وی با بیان اینکه میزان کشف به وقوع ۸۸ درصد تخمین زده شده است گفت: اگر بخواهیم میزان وقوعات قتل را در سال ۹۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۸۱ را مقایسه کنیم باید عنوان کنم که در سال ۸۱،۲۴۰۰ قتل در کشور رخ داد که رقم رو به کاهش میزان وقوعات قتل را در کشور شاهد هستیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در نوروز امسال شاهد کاهش ۲۰ درصدی قتل بوده ایم، گفت: مهمترین عامل وقوع قتل در کشور نزاع بدون نیت قبلی عنوان شده است و بر اساس آمارهای موجود ۶۲ درصد قتل ها بر اثر نزاع و مجادله رخ می دهد.

به گفته وی، ۳۲ درصد از قتل ها نیز به دلیل روابط فامیلی بین قاتل و مقتول رخ می دهد که عمدتا به دلیل مشکلات سنتی و تسویه حساب های شخصی است.

احمدی مقدم با بیان اینکه نزاع و روابط فامیلی بین قاتل و مقتول دو موضوع اصلی در قتل در کشور است گفت: نرخ قتل در سال ۸۱،۳. ۳ به ازای هر ۱۰۰ هزار تن جمعیت بوده اما در سال ۹۱، نرخ قتل به ۲.۵ تن به ازای هر ۱۰۰ هزار تن جمعیت رسید.

وقوع ۳۲۱ فقره آدم ربایی در سال ۹۱

فرمانده ناجا همچنین در مورد وقوع جرم آدم ربایی با بیان اینکه در سال ۹۱،۳۲۱ فقره آدم ربایی در کشور رخ داده است که شاهد کشف ۱۰۰ درصدی آن نیز بوده ایم گفت: میزان آدم ربایی در سال ۸۳ با وقوع ۱۱۴۰ تن در اوج قرار داشت اما با تمهیدات و برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد کاهش ۷۰ درصدی این جرم در سال ۹۱ هستیم.

به گفته احمدی مقدم نرخ کشف جرایمی همچون آدم ربایی و گروگانگیری در نیروی انتظامی بالا است.

وقوع ۷۶۰ فقره سرقت مسلحانه در سال ۹۱

کشف ۷۷ درصدی سرقت

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام خبر وقوع ۷۶۰ فقره سرقت مسلحانه در سال ۹۱ گفت: این در حالی است که در نقطه اوج وقوع سرقت های مسلحانه شاهد رخداد ۱۵۱۹ فقره بوده ایم که این رقم در سال ۹۱ به شدت کاهش یافته است.

به گفته احمدی مقدم نرخ کشف وقوعات سرقت مسلحانه ۷۷ درصد است.

وی در مورد جرایم در حوزه نزاع و شرارت نیز به کاهش شش درصدی این جرم در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ خبر داد.

وقوع ۲۵ فقره قتل و هفت فقره آدم ربایی در سال ۹۲

احمدی مقدم همچنین در تشریح اقدامات مامورانش در نوروز با بیان اینکه عملیات نوروزی پلیس از ۲۵ اسفندماه تا ۱۶ فروردین ادامه داشت گفت: بر اساس آمارهای موجود در این مدت شرارت ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام خبر وقوع ۲۵ فقره قتل در کشور در سال جدید گفت: میزان قتل در کشور نیز ۲۰ درصد کاهش داشته و در این مدت با رخداد هفت۷ فقره آدم ربایی و گروگانگیری شاهد کاهش ۷۲ درصدی این جرم بوده ایم.

به گفته احمدی مقدم تجاوز به عنف نیز در این مدت ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش حدود ۱۰ درصدی سرقت خرد در طول عملیات نوروزه گفت: یکی از مشکلات مهار سرقت خرد مشکلات زیر ساختی به معنای نگهداری معتادان است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات موثری در راستای نگهداری و کنترل معتادان خرد که عامل اصلی وقوع سرقت های خرد در کشور هستند صورت گرفته است اما پاسخگو نبوده گفت: در خراسان رضوی، جنوبی و گلستان که مراکز نگهداری معتادان راه اندازی شده شاهد پاکسازی چهره شهر بوده ایم.

فرمانده ناجا درباره اولویت های نیروی انتظامی در سال ۹۲ به ایسنا گفت: تقویت مرزبانی، دریابانی و پلیس آگاهی در حوزه جرایم اولویت پلیس در سال ۹۲ است.

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح اقدامات مامورانش در حوزه راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه در سال ۹۱ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۷.۳ تن کشته شده اند گفت: به نظر می رسد با اقدامات صورت گرفته در سال ۹۲ این میزان کشته ها به کمتر از ۶.۵ تن کاهش یابد.

وی با بیان اینکه بنابر نظر و اعلام رسمی سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۱ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در آسیا ۱۰.۹ تن کشته شده و در جهان این رقم به ۷.۵ تن می رسد گفت: وضعیت ایران (۷.۳ کشته به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه) از میانگین آسیا و جهان بهتر اما نسبت به میانگین اروپا که ۲.۷ تن کشته به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه است باید بهبود یابد.

فرمانده ناجا روند کاهش کشته ها را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در پایان برنامه پنجم نیز این تعداد کشته ها به زیر پنج می رسد.

افزایش یک درصدی شماره گذاری خودروهای خارجی

احمدی مقدم با بیان اینکه در سال گذشته ۸۷۳ هزار خودرو شماره گذاری شده که شاهد کاهش ۴۸ درصدی شماره گذاری خودروهای داخلی در کشور بوده ایم گفت: با این حال شماره گذاری خودروهای خارجی یک درصد افزایش یافته است.

به گفته احمدی مقدم در سال ۹۱،۱۵۱ هزار خودرو اسقاط شده که شاهد کاهش ۲۹ درصدی در این زمینه بوده ایم.

وی در مورد عملکرد مامورانش در حوزه راهور در طول نوروز نیز گفت: در طول ۲۲ روز اجرای طرح و بنا بر آمارهای اولیه پزشکی قانونی شاهد کاهش ۱۰۸ نفری کشته های تصادفات بوده ایم و شاهد کاهش ۹ درصدی کشته های تصادفات در نوروز هستیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه میزان تصادفات در این مدت شش درصد افزایش یافته است گفت: در مجموع شاهد افزایش ۱۲.۵ درصدی تعداد مجروحان در ایام نوروز ۹۲ بوده ایم.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد از علت تصادفات منجر به فوت واژگونی اعلام شده گفت: دو عامل خستگی و عدم کنترل وسیله نقلیه و همچنین ضعف ایمنی خودرو در تلفات ناشی از واژگونی بسیار موثر بود.

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در اتوبان همدان به ساوه شاهد افزایش تلفات بوده ایم گفت: متاسفانه این اتوبان فاقد گاردریل است و افتتاح با عجله جاده ها قبل از تامین اقدامات ایمنی اولیه مشکلاتی را به بار خواهد آورد.

کشف ۴۵۲ تن انواع مواد مخدر

افزایش نجومی قیمت انواع مواد مخدر در کشور

تریاک سه میلیون، هروئین ۱۴ میلیون و شیشه به کیلویی ۱۷ میلیون رسید

احمدی مقدم در تشریح عملکرد مامورانش در حوزه مبارزه با موادمخدر گفت: نیروی انتظامی در سال گذشته ۴۵۲ تن انواع موادمخدر کشف و ضبط کرد.

آخرین قیمت تریاک، هروئین و شیشه از زبان فرمانده ناجا

وی با بیان اینکه افزایش قیمت موادمخدر در افغانستان، افزایش قیمت دلار در ایران و افزایش ریسک انتقال موادمخدر در مرزها موجب ا فزایش قیمت موادمخدر شدگفت: در حال حاضر هر کیلو تریاک سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله می شود و این در حالی است که دو سال قبل این مقدار تنها ۷۰۰ هزار تومان مبادله می شد.

احمدی مقدم با اشاره به قیمت هر کیلو هروئین به مبلغ ۱۴ میلیون تومان گفت: این در حالی است که این مقدار پیش از این سه میلیون تومان مبادله می شد و در حال حاضر نیز شاهد آن هستیم که قیمت شیشه از کیلویی سه تا چهار میلیون تومان به ۱۷ میلیون تومان رسیده که این افزایش قیمت موادمخدر در افزایش میزان وقوعات سرقت خرد و کاهش گرایش بسیار موثر است.

وی در تشریح اقدامات مامورانش در مرزبانی به عدم و ضعف در اختصاص بودجه ها اشاره کرد و گفت: ضعف در تخصیص بودجه ها پلیس را قدری با تاخیر در سرعت طرح ها مواجه کرد اما در سال گذشته با وجود تمامی مشکلات توانستیم ۲۰۰ کیلومتر خلاء مرزی را پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز ۲۰۰ کیلومتر از مرز باقی مانده سراوان با احداث جاده مرزی کامل می شود، گفت: در این مدت ۸۳ کیلومتر جاده مرزی، ۴۰ کیلومتر کانال و ۲۰ کیلومتر سیم خاردار نصب شده است.

به گفته احمدی مقدم در سال ۹۱،۷۳ ساختمان، برجک و پاسگاه در مرز احداث شد.

فرمانده ناجا با اشاره به تقویت دریابانی با تخصیص ۱۶۰ فروند شناور از افزایش ۳۰ درصدی توان پلیس در دریابانی خبر داد و گفت: ۱۱۰ دستگاه رادار و دوربین های دید در شب در مرزها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ تن موادمخدر در مرزها کشف و ضبط شده است گفت: شاهد افزایش ۳۷ درصدی کشفیات موادمخدر در مرز نسبت به سال قبل بوده ایم.

فرمانده ناجا با اعلام خبر افزایش ۹۲ درصدی قاچاق سوخت در کشور گفت: تنها در مرز سراوان روزانه سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق می شود که با اقدامات انسدادی در دو ماهه اخیر این رقم ۹۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی شاهد کاهش ۴۰ درصدی ورود سلاح و کاهش ۲۷ درصدی ورود مشروبات الکلی از مرزهای کشور هستیم.

احمدی مقدم در ادامه به کاهش خروج دام به خارج از کشور اشاره کرد گفت: شاید روزی ۱۰۰۰ دام سبک به خارج از کشور قاچاق می شود که کمتر از نیم درصد مصرف گوشت کشور است.

کاهش ۵۰ درصدی گروگانگیری در مرز

وی از کاهش ۵۰ درصدی گروگانگیری در مرزها خبر داد و در تشریح اقدامات پلیس اطلاعات و امنیت ناجا به افزایش نظارت بر اماکن و همچنین کاهش نارضایتی ها و اغتشاشات خبر داد و گفت: در حوزه کارگری انتظار می رفت که با توجه به مشکلات اقتصادی شاهد نارضایتی باشیم اما با این وجود شاهد کاهش ۳۸ درصدی نارضایتی ها نسبت به سال ۹۰ بوده ایم.

سال ۹۱ سالی بدون اقدام تروریستی موفق

به گفته احمدی مقدم در سال ۹۱ هیچ اقدام تروریستی موفقی در کشور رخ نداد و سال گذشته تنها سالی بود که هیچ اقدام تروریستی صورت نگرفت.

وی با اشاره به کاهش پنج درصدی سفرهای خارجی ایرانیان به خارج کشور گفت: در نوروز سال جاری تنها ۵۰۰ هزار تن از ایرانیان به خارج از کشور سفر کردند.

به گفته وی ۱۷۰ هزار تن از خارج به ایران سفر داشتند که شاهد رشد ۲۷ درصدی در این زمینه بوده ایم.

وی در تشریح اقدامات پلیس فتا در سال ۹۱ گفت: در این مدت ۶۵۰۰ فقره پرونده در این پلیس تشکیل شد که حدود ۴۸۰۰ پرونده آن کشف شده که شاهد کشف ۷۴ درصدی پرونده ها بوده ایم.

چهارشنبه آخرسال ۹۱ مشکل عمیق اجتماعی و ناآرامی نداشته ایم

فرمانده ناجا همچنین به کاهش ۳۷ درصدی مصدومان چهارشنبه آخرسال ۹۱ اشاره کرد و گفت: هیچ جا مشکل عمیق اجتماعی و ناآرامی نداشته ایم.

احمدی مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی هر ساله در اسفندماه احساس امنیت شهروندان را تخمین می زند، گفت: نیروی انتظامی از ۱۴ هزار هموطن نظرسنجی کرده و بر این اساس اولویت، مطالبات و میزان احساس امنیت مردم را در جامعه تخمین زد.

وی با بیان اینکه توزیع، خرید و فروش موادمخدر با بیش از ۶۰ درصد در صدر جرایم و آسیب های مدنظر مردم قرار دارد، گفت: پس از آن تصادفات، بدپوششی و آرایشی تندزنان و مردان و آلودگی صوتی در مراتب بعدی بیشترین جرایم و آسیب های مورد توجه مردم قرار دارد.

به گفته احمدی مقدم در این دسته (تعیین اولویت جرایم و آسیب ها از نظر مردم) سرقت مسلحانه، قتل عمد و آدم ربایی در پایین ترین مراتب قرار دارند که این نشان می دهد نوع تهدیدات از خشن به نرم و سبک تغییر کرده است.

موادمخدر، سرقت، بدحجابی سه مطالبه اصلی مردم از ناجا

پایین ترین احساس امنیت بین مردم در استان البرز، شرق و غرب تهران

اجرای طرح های ویژه در اطراف پایتخت

وی در تشریح مطالبات مردم از نیروی انتظامی با بیان اینکه موادمخدر با اختصاص ۵۶ درصد از نظر مردم در صدر مطالبات قرار دارد گفت: سرقت خرد، بدحجابی و بدپوششی، تصادفات، سرقت مسلحانه و به عنف و همچنین نزاع و درگیری در مراتب بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی ها پایین ترین احساس امنیت در استان البرز و فرماندهی شرق و غرب تهران بود، گفت: رشد شهرک ها و همچنین مهاجرت شدید و بی رویه جمعیت سبب شده که هرچه نیروی انتظامی اقدام به تاسیس و افزایش واحدهای انتظامی در این مکان ها می کند بازهم عقب بماند و این احساس پایین امنیت در این سه منطقه در حالی است که میزان وقوع جرایم در این مناطق بالا نیست.

به گفته احمدی مقدم فرماندهی انتظامی در سال ۹۲ طرح های ویژه ای را در شرق و غرب تهران و همچنین استان البرز اجرا خواهد کرد.

فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه در طول نوروز ۱۷ هزار تماس موثر با مرکز نظارت همگانی پلیس برقرار شد که از این میان ۴۹.۶ درصد مردم از اقدامات پلیس تقدیر کرده اند، گفت: این در حالی است که ۲.۸ درصد از تماس ها نیز در راستای شکایت از اقدامات پلیس بود.

وی در تشریح مصادیق نارضایتی مردم از پلیس در طرح نوروز ۹۲ گفت: برخورد نامناسب، تند و توهین ماموران، وقوع ناامنی، سرقت و مزاحمت، سخت گیری غیرضروری و پاسخگونبودن واحد انتظامی از جمله مصادیق نارضایتی مردم از پلیس بود.

کاهش ۶۰ درصدی جرم ماموران علیه مردم

وی با بیان اینکه در مورد میزان جرایم کارکنان گفت: در سال ۸۴ که به عنوان فرمانده نیروی انتظامی فعالیت خود را آغاز کردم، ۴۶۰۰ پرونده جرم ماموران علیه مردم تشکیل شد اما در سال ۹۱ این میزان پرونده ها به ۱۹۰۰ فقره رسید که شاهد کاهش ۶۰ درصدی بوده ایم.

اخراج ۶۸۳ تن از خدمت در نیروی انتظامی به دلیل جرایم

احمدی مقدم با بیان اینکه بیشترین جرایم کارکنان مربوط به توهین و ضرب و جرح مردم بود گفت: در سال گذشته ۶۸۳ تن از خدمت در نیروی انتظامی به دلیل جرایم منفک شده اند و مابقی نیز به شیوه های دیگر مورد تنبیه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی حتی برای دریافت ۵۰۰۰ تومان رشوه فرد را اخراج می کند گفت: انجام مجموعه اقدامات در حوزه تنبیه و رها از خدمت ماموران متخلف، سبب شده است که چهره نیروی انتظامی در بین کارکنان و مردم اصلاح شود.

خداحافظی رشوه از نیروی انتظامی

وی در مورد پاداش رد رشوه نیز با بیان اینکه پاداش ها نسبت به میزان رشوه متفاوت است، گفت: مردم مطمئن باشند که ۱۰۰ درصد گزارشات آنان مبنی بر دریافت رشوه مامور به صورت نامحسوس رسیدگی می شود و انجام این مجموعه اقدامات سخت گیرانه در نیروی انتظامی سبب شده که کم کم دریافت رشوه توسط نیروی انتظامی از این سازمان خداحافظی کند.

احمدی مقدم درباره تقویت پلیس اقتصادی در سال حماسه سیاسی و اقتصادی و همچنین برنامه های این پلیس در انتخابات آتی ریاست جمهوری به ایسنا گفت: مهمترین مظهر حماسه سیاسی، انتخابات است که همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرده اند حضور پرشور موجب افزایش اقتدار ملی و ناامیدی دشمن و همچنین افزایش امنیت می شود.

کاندیداها از ایجاد تنش پرهیز کنند

فرمانده ناجا با بیان اینکه اولویت اول پلیس در سال جاری برگزاری انتخاباتی امن است گفت: همه پیش بینی ها از جمله اشرافیت اطلاعاتی، آمادگی عملیاتی و هماهنگی با سایر سازمان ها انجام شده است و من از کاندیداها درخواست می کنم که از ایجاد تنش پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به نظرسنجی های انجام شده شاهد حضور بیش از ۶۵ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود، گفت: بررسی ها نشان داده است علاوه بر حضور بالای مردم در انتخابات آتی، روحیه دشمن ستیزی نیز افزایش یافته و ۸۵ درصد از مردم فشار اقتصادی و گرانی را متوجه فشار دشمنان می دانند و به همین دلیل نیز می خواهند در برابر دشمن ایستادگی کنند.

احمدی مقدم با اشاره به حماسه اقتصادی گفت: در سال ۹۱ با اینکه شاهد افزایش قیمت ها بوده ایم اما این مسئله آثار مثبتی نیز نداشت و بر اساس آمارها شاهد کاهش ۱۰ میلیارد دلاری ورود کالای قاچاق و به همین میزان شاهد افزایش صادرات رسمی بوده ایم.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی داخلی در کشور گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی که تحت تاثیر کالای قاچاق در آستانه تعطیلی بوده اند حالا به دلیل همین تحریم ها چند شیفته کار می کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی نیز در سال گذشته توانست به صورت اقتصادی تر اداره شود گفت: با وجود محدودیت ها هیچ شاخص منفی در نیروی انتظامی به ثبت نرسیده است.

وی مبارزه با قاچاق، مفاسد اقتصادی و تقویت بخش اقتصادی پلیس برای جلوگیری از جرایم را از اولویت های نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: این سه مسئله در دستور کار قرار دارد و ناجا حتما با قوت این مسئله را پیگیری می کند.

شرط تاسیس پلیس اقتصادی

احمدی مقدم تقویت مرزبانی و دریابانی و همچنین تقویت پلیس آگاهی در حوزه جرایم اقتصادی را نیز از دیگر اولویت های این پلیس در سال ۹۲ عنوان کرد و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر سرنوشت تاسیس پلیس اقتصادی گفت: تشکیل پلیس اقتصادی منوط به تصویب و مطالبه مراجع قانونی است. اما آن چیزی که در تشکیل پلیس مهم است اختیارات و نحوه همکاری سایر سازمان ها است وگرنه تاسیس پلیس بدون همکاری معنا ندارد.

وضعیت پراید به صورت نسبی بهبود پیدا کرده

احمدی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه خودروی پراید در صدر بیشترین خودروهای تصادفی در طول نوروز بود و برنامه نیروی انتظامی در این مورد چیست؟ گفت: ما تابع وزارت صنایع هستیم اما باید گفت این خودرو نیز وضعیتش به صورت نسبی بهبود پیدا کرده است، اما نمی خواهم اظهارنظری کنم که در این وضعیت بد بازار خودرو، اوضاع را بدتر کنم. اما امیدوارم تلاش شود که خودروسازها استانداردها را اجرایی کنند و به بهانه فشار و تحریم ایمنی را از خودروها حذف نکنند.

وی درباره ادعای مسئولان یکی از فروشگاه های زنجیره ای مبنی بر سرقت روزانه ۲۰ میلیون تومان موادخوراکی از جمله گوشت و مرغ از این فروشگاه گفت: سرقت روزانه ۲۰ میلیون تومان در فروشگاهی به آن بزرگی پول زیادی نیست و بر اساس معیارهای جهانی تا دو درصد نیز وقوع سرقت از فروشگاه های بزرگ جایز است.

فرمانمده ناجا با بیان اینکه وقوع سرقت نشان دهنده وضعیت اخلاقی جامعه نیز هست گفت: آماری در این مورد نداریم.

احمدی مقدم با بیان اینکه بنا نیست نیروی انتظامی در همه جا دوربین نصب کند، گفت: با این حال فروشگاه ها و… مانیتورینگ دارند و به دنبال ایجاد سامانه ای هستیم که همه تصاویر این دوربین ها به واحد انتظامی لینک شود که به صورت آنلاین در صورت نیاز کنترل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر توقف شماره گذاری خودروهای داخلی گفت: هنوز اطلاعی از این موضوع ندارم اما همواره از زمان ابلاغ استانداردها تا اجرایی شدن آن مدتی زمان می برد و نیروی انتظامی با مذاکره یا فرصت دادن در صدد حل این مشکلات است.

ناجا در پی فرصت دادن برای حل مسائل سوخت یورو۴

احمدی مقدم در مورد سوخت یورو۴ خودروها نیز گفت: ما مسئول این مسئله نیستیم و سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد در این مسئله مسئول هستند. اما نیروی انتظامی سعی دارد با فرصت دادن نسبت به حل مسائل اقدام کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زمزمه هایی شنیده می شود که با نزدیکی به زمان انتخابات برخی از طرح های پلیس همچون طرح امنیت اخلاقی از سطح جامعه برچیده می شود گفت: عملکرد پلیس، پیرو مطالبات مردمی است و ما در پی امنیت اجتماعی شده و نه اجتماع امنیتی شده هستیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اجرای طرح ها تحت تاثیر انتخابات نیست گفت: البته تاثیرات خود را نیز دارد و بالاخره ما باید با افزایش مراقبت ها نسبت به امن تر شدن صحنه انتخابات اقدام کنیم اما این مسئله ربطی ندارد که تا زمان انتخابات کار پلیس تعطیل شود.

وی با بیان اینکه برخی از مطالبات مردم همچون برخورد با موادمخدر، اراذل و اوباش، سرقت و غیره در صدر اقدامات پلیس قرار دارد، گفت: از اول اردیبهشت شاهد اجرای طرح های امنیت اجتماعی که مطالبات مردمی است، هستیم و اقدامات در این زمینه تقویت می شود.

آغاز به کار یگان انتظامی شهرداری تهران از اول اردیبهشت

از پلیس کودک چه خبر؟

وی در مورد راه اندازی یگان انتظامی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه همه مراحل اداری تشکیل این یگان انجام شده است گفت: حکم مسئول این یگان نیز تا آخر این هفته صادر شده و عملا از اول اردیبهشت این یگان اعلام موجودیت خواهد کرد.

فرمانده ناجا درباره زمان راه اندازی پلیس کودک گفت: پلیسی تحت عنوان کودک و نیروی انتظامی فعال نیست اما پرونده های مربوط به کودکان در معاونت حقوقی این پلیس به صورت خاص پیگیری می شود.

جلوگیری پلیس از برگزاری کارناوال های بدون مجوز کاندیداها

احمدی مقدم در مورد اینکه نیروی انتظامی در مواجهه به کارناوال های هواداران کاندیداها چه برخوردی خواهد داشت، گفت: اقدامات تبلیغاتی کاندیداها تابع کمیته ای در وزارت کشور و ستاد انتخابات است و هر ضابطه ای را که ابلاغ کنند، نیروی انتظامی آن را اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر هواداران کاندیدا خواهان برپایی راهپیمایی یا کارناوال هایی هستند باید مسیر قانونی آن طی شود و مجوز اخذ کنند، گفت: با این حال پلیس از هرگونه اقدام فاقد مجوز جلوگیری می کند.

به گزارش ایسنا، احمدی مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر تحریم پلیس فتا از سوی اتحادیه اروپا با بیان اینکه علاوه بر پلیس فتا، صدا و سیما را نیز تحریم کرده اند گفت: آنان از تروریست ها حمایت می کنند و هرکه را که تحریم می کنند حتما آن سازمان خدمت هایی را به مردم ارائه می کند و ما بیش از این نیز توقع نداریم.

وی در مورد وضعیت معاینه فنی و سنوات آن گفت: معاینه فنی مشکل بزرگتری از سنوات دارد چرا که بسیاری از شهرها و استان ها امکانات معاینه فنی را ندارند و در ابتدا باید مشکل اول که همان زیر ساخت ها است را حل کنیم و پس از آن به دنبال سنوات باشیم.

فرمانده ناجا به توسعه و کنترل زیر ساخت های مراکز معاینه فنی اشاره کرد و گفت: باید کنترلی بر مراکز معاینه فنی صورت گیرد تا برگه های قلابی و خودروهای معاینه نشده وارد چرخه نشود و پلیس راهور و معاونت حقوقی پیگیر این موضوع هستند.

احمدی مقدم درباره وضعیت سرقت خرد در کشور به ایسنا گفت: سرقت خرد از شهریورماه با افزایش قیمت دلار روند رو به رشدی داشت، به گونه ای که تا آبان ماه شاهد رشد ۴۰ درصدی این جرم بودیم اما با اجرای طرح های متعدد از آذرماه سال ۹۱ این روند رو به کاهش رفت به گونه ای که در پایان سال به ۱۰ درصد افزایش در این جرم رسیدیم.

به گفته فرمانده ناجا تاثیر مسائل اقتصادی در بروز جرایم خرد بسیار حائز اهمیت است اما در مجموع میزان رشد سرقت خرد کمتر از حد انتظار بود.