امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: موج جدید بارش‌ها از عصر امروز (یک‌شنبه) با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب آغاز خواهد شد و به تدریج تا پایان هفته در کشور باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد:‌ این سامانه بارشی فعال که افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و باران را به همراه می‌آورد امشب شمال، شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز را در بر می‌گیرد و در دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه غربی کشور به صورت کامل فعالیت خواهد داشت و موجب بارش‌های مناسب باران می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه انتظار داریم تا انتهای هفته این بارش‌ها در کشور و به‌ویژه در غرب، شمال غرب و دامنه‌های زاگرس باقی بماند، گفت: در 48 ساعت آینده بیشتر استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد و غرب استان فارس درگیر بارش‌ها خواهند بود؛ البته سایر نقاط کشور نیز تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد و بارش‌ها در مناطق شرق، شمال شرق و مرکز نیز تا آخر هفته  وجود خواهد داشت.

نقشینه تصریح کرد: شدت بارش‌ها در غرب کشور و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بیشتر خواهد بود؛ که انتظار داریم این بارش‌ها سواحل غرب دریای خزر و استان‌های گیلان و مازندران را تا پایان هفته در بگیرد؛ بارندگی‌ها به صورت رگبار و باران است و در مناطق کوهستانی به‌صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی که تا پایان هفته در غرب کشور، شمال غرب و به‌ تدریج در مرکز، شمال شرق و سایر مقاط باقی می‌ماند و موجی از بارندگی‌های مناسب را ایجاد می‌کند کاهش نسبی دما را نیز موجب خواهد شد؛ در این میان استان تهران هم تا پایان هفته دچار بارش‌های متناوب باران و افزایش ابر خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: در حال حاضر سردترین منطقه کشور شهرکرد با 1.5 درجه زیر صفر سردترین و اهواز با 34 درجه گرم‌ترین منطقه کشور محسوب می‌شوند.