سرهنگ "سیدموسی حسینی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در چند روز گذشته چندین پرونده به پلیس فتا ارجاء شده که همگی آن ها با موضوع فروش خط رند و کلاهبرداری با استفاده از این روش بود. 

وی ادامه داد: کلاهبرداران با استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی همچون طراحی سایت فروش، پیامک و سایت های تبلیغاتی اقدام به جذب مشتریان خود می کردند و پس از دریافت هزینه های کلان از این مالباختگان خط هایی را برای این افراد ارسال می کردند که در بازار هزینه بسیار پایینی دارد و به هیچ وجه جزء خطوط رند محسوب نمی شود. 
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: کلاهبرداران پس از دریافت هزینه و ارسال خطوط معمولی از پاسخ دادن به تلفن های مشتریان امتناء می ورزیدند و گاها با بی احترامی نسبت به این افراد از آن ها می خواستند که دیگر با این شماره ها تماس نگیرند. 
سرهنگ حسینی اظهار کرد: با بررسی های فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس فتا متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر وجهت تکمیل پرونده به این پلیس انتقال یافتند. 
وی گفت: این کلاهبرداران که سه نفر بودند حدود یکصد میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده اند و به محض مواجهه با پلیس به جرم خود اقرار کردند و شروع به بازپرداخت مبالغ دریافتی از مالباختگان کردند. 
رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان از شهروندان درخواست کرد: در خریدهای اینترنتی خود دقت نمایند و تا اطمینان کامل از نوع و کیفیت جنس خریداری شده به هیچ وجه هزینه ای را پرداخت نکنند.