اولین بار در سال 2010 در نشستی در روسیه ایده دو برابر شدن تعداد ببرها تا سال 2022 مطرح شد که در آن زمان غیرواقعی به نظر می‌رسید اما نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که دستیابی به این هدف امکان‌پذیر بوده و بعید نیست.

کارشناسان با بررسی تصاویر ماهواره‌ای از 13 کشور جهان نتیجه گرفتند میزان کافی زیستگاه طبیعی وجود دارد که شرایط را برای دو برابر شدن تعداد ببرها و رساندن جمعیت آنها به 6400 قلاده فراهم می‌سازد.

نتیجه‌گیری این محققان بر اساس این واقعیت است که میزان تخریب زیستگاه در این مناطق طی 14 سال جمع‌آوری اطلاعات تنها 7.7 درصد کاهش یافته است.

آنوپ جوشی، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه مینه‌سوتا گفت: در زمان انجام این مطالعه تصور می‌کردیم که به دلیل رشد سریع اقتصادی در جهان میزان بیشتری از مناطق جنگلی از بین برود اما مشاهده شد که بیشتر مناطق حفاظتی ببرها دست نخورده و بکر باقی مانده است.

به گفته محققان، بیشترین افزایش تعداد این گونه جانوری در هند و نپال بوده که جمعیت آنها به ترتیب رشد 61 و 31 درصدی داشته است. دلیل افزایش جمعیت ببرها، اجرای برنامه‌های احیای جنگل‌ها، حفاظت بهتر از آنها و احداث کریدورهایی که ارتباط دهنده مناطق حفاظت شده در دو کشور است، عنوان شده است.

به گزارش دیسکاوری‌نیوز، آنوپ جوشی همچنین افزود: در صورتی که روند حفاظت از این گونه همچنان ادامه پیدا کند می‌توان به هدف افزایش جمعیت ببرها و دو برابر کردن آن تا سال 2022 دست پیدا کرد.