سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از پاسگاه های مرزی" دالانی" و"ساوجی" در هنگ مرزی مریوان استان کردستان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: خداوند را شاکریم به پاس حضور در این منطقه مرزی که یادآور دلاور مردی های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است.

 
وی افزود: امنیت و آرامش کشور را مدیون تلاش و ایثارگری رزمندگان مرزبانی هستیم که در تمام لحظات سال در سخت ترین شرایط در سراسر میهن اسلامی ،حافظ و نگهبان بیش از هشت هزار و هشتصد کیلومتر از مرزها هستند.
 
فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد : در این منطقه با وجود بارش برف و برودت هوا، مرزداران انقلابی با چشمان همیشه بیدار از مرزها صیانت می کنند.
 
*تدابیر مقام معظم رهبری، هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی،وحدت ؛ عامل اقتدار کشور
 
سردار رضایی بیان کرد: در این نقطه مرزی کشورمان، بوی بهار رشادت های شیرمردان و شیرزنان دوران دفاع مقدس هنوز هم به مشام می رسد ، امروزه ایران اسلامی با دارا بودن مرزنشینانی غیور و ایثارگرانی همچون هموطنان مریوانی به "امن ترین" کشور خاورمیانه تبدیل شده است.
 
وی با اشاره به وجود برخی نا امنی ها در منطقه اضافه کرد: خوشبختانه با درایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی، ایستادگی و حمایت مردم به ویژه مرزنشینان، مرزهای امن و غیر قابل نفوذی داریم.
 
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد : آتش فتنه ای که دامنگیر برخی از کشورهای همسایه شده است نتوانسته به امنیت موجود در ایران اسلامی لطمه ای وارد کند و این امر نیز از برکت "وحدتی" است که مردم کشورمان با یکدیگر دارند.
 
سردار رضایی با اشاره به مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق گفت : به واسطه مرز امن و آرامی که در این استان وجود دارد اتباع زیادی از دو کشور به منظور سفرهای زیارتی و یا گردشگری در حال تردد هستند.
 
وی بیان کرد: به منظور تسهیل تردد زائران و اتباع دو کشور با برگزاری نشست های مشترک مرزی بین فرماندهان مرزبانی ایران وعراق،توافقات مثبتی حاصل شده است.