به دنبال اطلاعیه شماره ۱۱۰ جمعه مبنی بر ورود یک سامانه بارشی فعال از روز یکشنبه به کشور و کاهش دما در برخی مناطق، اداره هواشناسی کشاورزی اخطاریه‌ای را برای ۴ روز آینده به‌شرح ذیل صادر کرد:

یکشنبه۱/۱/۹۵:

بارش برف و باران و وزش باد در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و زنجان.

بارش باران و در ارتفاعات بارش برف  در استان های کرمانشاه، لرستان و چهارمحال و بختیاری.

در اواخر وقت بارش باران و برف

 در استان های گیلان، غرب مازندران، ‌ارتفاعات البرز قزوین، البرز و تهران

رگبارورعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقتی

 در استان های ایلام و شمال خوزستان.

شدت بارش در بخش هایی از آذربایجان غربی، ‌ آذربایجان شرقی، ‌ اردبیل و گیلان.

همچنین روند تغییرات دمایی به شرح ذیل است؛ یکشنبه با جریانات جنوبی در سواحل شمالی کشور افزایش دما  (بین ۸ تا ۱۰ درجه) همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه ۲/۱/۹۵:

بارش برف و باران و وزش باد در استان های  اردبیل، گیلان، ‌ مازندران، ‌ زنجان و چهارمحال و بختیاری.

بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان های  لرستان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، همدان و مرکزی.

رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقت در خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، ‌نیمه غربی فارس، جنوب اصفهان ویزد.

شدت بارش در استان های لرستان، ‌ خوزستان، بخش هایی از چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد.

روند کاهش دما نسبت به روز یکشنبه: در سواحل شمالی کشور شامل استان های اردبیل با تقویت جریانات شمالی کاهش محسوس دما (۱۰تا ۱۲ درجه) خصوصا استان های واقع در سواحل غربی و اردبیل.  

سه‌شنبه ۳/۱/۹۵:

بارش برف و باران و وزش باد در استان های اردبیل، گیلان، ‌ مازندران، ‌ آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، چهارمحال و بختیاری.

بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان های لرستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی، گلستان، ‌ خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی.

رگبار، رعدو برق و وزش باد شدید موقت در استان های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، یزد، جنوب اصفهان، غرب کرمان و هرمزگان.

شدت بارش در استان های خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، غرب کرمان.

روند تغییرات دما نسبت به روز دوشنبه: در استان های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور دمای کمینه  روز سه‌شنبه به علت ابرناکی منطقه نسبت به روز دوشنبه افزایش خواهد داشت (حدود ۴ تا ۶ درجه افزایش)؛ استان هایی مانند فارس،   بوشهر، کرمان، هرمزگان سیستان و بلوچستان وغیره ضمن اینکه مجددا تا روز پنج شنبه و جمعه صبح، تقریبا به همان دمای دوشنبه صبح و یا یکی دو درجه کمتر از آن می رسد.

‌ بنابراین با توجه به افزایش دمای روز سه‌شنبه، ‌ کاهش بعد از آن زیاد قابل ملاحظه نیست.

چهارشنبه  ۴/۱/۹۵:

بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد در استان های گلستان، سمنان، ‌ خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در کل نوار شرقی کشور. رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقت در بخش هایی از هرمزگان، ‌ کرمان و سیستان و بلوچستان.

شدت بارش در بخشهایی از خراسان رضوی.

روند تغییرات دما نسبت به روز سه شنبه در استان های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور؛ دمای کمینه  روز چهارشنبه نسبت به روز سه‌شنبه (۲ تا ۴ درجه کاهش) و همینطور روز پنج‌شنبه نیز نسبت به روز چهارشنبه (۲ تا ۳ درجه کاهش) وجود دارد.