افزایش ناگهانی موارد ابتلا به سرخک باعث شده که وزارت بهداشت انگلیس در این‌باره هشدار دهد و از مردم بخواهد نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

مقامات بهداشت و درمان انگلیس بعد از افزایش موارد تشخیص سرخک به مردم نسبت به ایمن‌سازی خودشان درباره این ویروس هشدار دادند.

سازمان بهداشت عمومی انگلستان از مردم خواست در صورتی که دو دوز از واکسن سرخک و سرخچه(MMR) و اوریون و دریافت نکرده‌اند به پزشک عمومی مراجعه کنند.

سازمان بهداشت درحالی در این باره هشدار می‌دهد که 20 مورد از این ویروسِ به شدت مسری، در سراسر لندن، «کمبریج»، «اسکس» و «هرتفوردشایر» از آغاز فوریه تاکنون تایید شده است.

بر اثر عفونت ناشی از این بیماری، بسیاری از مردم که عمدتا بین 14-40 ساله هستند در بیمارستان بستری شده‌اند.

دکتر «کوین براون»(Kevin Brown)، معاون مدیر بخش مرجع ویروس بهداشت عمومی انگلستان، گفت: "مواردی که ما به تازگی دیده‌ایم به طور عمده در نوجوانان و بزرگسالان تایید شده است".

وی افزود:"این مهم است که آگاه باشید تزریق واکسن را عقب نیندازیم؛ بنابراین اگر شما دو دوز واکسن در گذشته دریافت نکرده‌اید یا اینکه در این مورد مطمئن نیستید موضوع را با پزشک عمومی(GP) خود در میان بگذارید".

«براون» ادامه داد: "هیچ آسیبی در دریافت یک دوز اضافی واکسن سرخک برای بدن انسان وجود ندارد و اگر نسبت به دریافت دوز در کذشته عدم اطمینان وجود دارد، با مشورت پزشک عمومی نسبت به گرفتن دوز مناسب اقدام کنید".

«سرخک» می‌تواند با علائمی مانند سرماخوردگی مثل درجه حرارت بالای بدن و لکه قرمز قهوه ای روی پوست تشخیص داده شود.