محمدعلی همتی، معاون درمان تأمین اجتماعی ، با اشاره تمهیدات نوروزی تأمین اجتماعی گفت: طبق روال هر سال سازمان تأمین اجتماعی ستادی را تحت عنوان ستاد نوروزی تشکیل می‌دهد که کار آن عمدتا طرح آماده‌باش نوروزی است.
 
وی در ادامه افزود: بر اساس این طرح همه بیمارستان‌ها با تأکید بر اورژانس بیمارستانی در آماده باش کامل خواهند بود و هیچ نوع کاهش خدمات اورژانسی نخواهیم داشت ضمن اینکه بیمارستانها تلاش شبانه‌روزی خود را ادامه می‌دهند و مراکز درمان شبانه‌روزی به صورت سریالی خدمت‌رسانی خواهند کرد.
 
همتی بابیان اینکه در شهرهای مسافرپذیر درمانگاه شبنه‌روزی همچنان فعال خواهند بود، تصریح کرد: برای اطلاع‌رسانی به بیمه‌شدگان در خصوص محل مراکز درمانی و درمانگاه‌های تأمین اجتماعی پلکاردهایی را در ورودی شهرها نصب می‌کنیم و از امکانات سمعی، بصری و رسانه‌های همگانی استانها استفاده می‌کنیم.
 
معاون درمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بیش از 52 درصد مردم بیمه شده تأمین اجتماعی هستند گفت: در هر فصل 100 میلیون مراجعه به 72 بیمارستان، 8 کلینیک و 208 مرکز سرپایی انجام می‌شود ضمن اینکه با 45 هزار مرکز درمانی طرف قرارداد هستیم به این ترتیب 42 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم  از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهرمند می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه با تشکیل ستاد نوروزی هیچ‌گونه کاهش خدمت نخواهیم داشت، یادآور شد: از این رو با دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در هماهنگی کامل هستیم و آمادگی هر نوع پاسخگویی راداریم.
 
همتی با اشاره به سیستم استحقاق درمان در ایام نوروز گفت: با طراحی این سیستم حتی اگر فرد دفترچه به همراه نداشته باشد خدمات به وی ارائه می‌شود اما وجود دفترچه بیمه برای نوشتن دارو حتما ضروری است لذا تأکید می‌کنیم دفترچه بیمه حتما همراه مسافران باشد.
 
معاون درمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: البته برای سوانح و تصادفات منتظر ارائه دفترچه بیمه نمی‌مانیم و حتی کسانی که بیمه نیستند را طبق قانون پذیرش می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه هیچ‌گونه افزایش تعرفه ای درایام نوروز نداریم عنوان کرد: همه خدمات به بیمه‌شدگان کاملا رایگان است و سار مراجعین تعرفه مصوب را دریافت می‌کنند.
 
همتی درخصوص دارو نیز گفت: در سال جاری هیچ‌گونه کمبود دارویی در مراکز نداریم و به میزان کافی داروی ذخیره شده در همه مراکز وجود دارد. ضمن اینکه بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت هیچ‌گونه ارجاعی به بیرون از بیمارستان برای تهیه تجهیزات مورد نیاز انجام نمی‌شود.
 
معاون درمان تأمین اجتماعی یادآور شد: در ایام نوروز پزشکان متخصص خدمت‌رسانی خواهند کرد ضمن اینکه با  طرح پزشک مقیم، پزشکان در بیمارستان مستمر هستند.
 
همتی با اشاره به ارتفاع هتلینگ بیمارستان‌ها تصریح کرد: این طرح از امسال شروع شده و تا سال آینده نهایی می‌شود.
 
به این ترتیب همه 72 بیمارستان تأمین اجتماعی ارتفاع  هتلینگ خواهند داشت و به درجه سه ستاره می‌رسند.