اسیدپاش 36 ساله ساعت 18 و 56 دقیقه هفتم اسفند امسال با پرسه زدن مقابل یک آرایشگاه زنانه در میدان سعدی شهرستان سمنان زمانی که متوجه شد زن آرایشگاه آنجا را ترک کرده و فقط دو دختر جوان در آنجا حضور دارند ، تصمیم گرفت نقشه خود را عملی کند . او زنگ آرایشگاه را زدو یکی ازدختران کار آموزهم به گمان این که مشتری است، در را باز کرد.

مرد اسیدپاش به زور وارد آرایشگاه شد و در جدال با دختران جوان طلاهایشان را دزدید و پس از اسیدپاشی با یک دستگاه موتورسیکلت فرار کرد.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات کار آگاهان جنایی پلیس آگاهی سمنان و ماموران کلانتری 11 شهدا برای دستگیری اسیدپاش فراری آغاز شد.

ماموران برای به‌دست آوردن مشخصات اسیدپاش فراری دوربین‌های مداربسته مغازه‌های اطراف محل حادثه را بازبینی کرده و تصویری از او به دست آوردند.

آنها با احتمال این که او یک متهم سابقه دار باشد، بانک مجرمان پلیس آگاهی را بررسی و رد سارق معتادی را پیدا کردند که اهل یکی از استان‌های شرق کشور بود و چند بار هم توسط پلیس آگاهی سمنان دستگیر شده بود.

با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده واردمرحله جدیدی شد. ماموران محل‌هایی را که احتمال می‌رفت سارق معتاد در آنجا حضور داشته باشد به طور نامحسوس زیر نظرگرفتند، اما او مدام مخفیگاه‌های خود را تغییر می‌داد و دستگیری‌اش با مشکل روبه‌رو شده بود. سرانجام ساعت 21 پنجشنبه گذشته و پنج‌روزپس از وقوع این اسیدپاشی، متهم فراری که در مخروبه‌ای در جنوب شهر سمنان مخفی شده بود، دستگیر شد.

متهم 36 ساله به اسیدپاشی با انگیزه سرقت اعتراف کرد و گفت: بارها به اتهام سرقت و زورگیری به زندان افتاده‌ام. جا و مکانی نداشته و کارتن خواب بودم. از چندی پیش با سفر به شهرستان سمنان تصمیم گرفتم از زنان سرقت کنم.

بنابراین سرقت از آرایشگاه ‌های زنانه را انتخاب کردم. روز حادثه با زیر نظر گرفتن آرایشگاه به زور وارد آنجا شدم و دو دختر جوان را با چاقوتهدید کردم تا طلاها و پول هایشان را به من بدهند، اما مقاومت کردند. من هم مجبور به استفاده از اسید شدم.

سردار روح‌الامین قاسمی، فرمانده انتظامی استان سمنان در این باره گفت: دو دختر جوان همچنان در بیمارستان بستری‌اند ولی شدت مصدومیت آنها بالا نیست. تحقیقات از مرد اسیدپاش برای مشخص شدن دیگر جرایم احتمالی او ادامه دارد.