دوشنبه دهم اسفندماه اعضای این دو طایفه که از یک سال پیش بر سر پارک لنج‌ها و شناورها اختلاف داشتند در بندر خرمشهر با یکدیگر روبه رو شدند و با پیش کشیدن مشکلات قدیمی درگیری مختصری پیدا کردند.

در حالی که این نزاع به نظر پایان یافته می‌آمد، طرفین درگیر به سمت خانه‌هایشان رفتند اما در میانه‌های راه اعضای طایفه عساکره باسدی از جوانان خشمگین طایفه مقابل مواجه شدند که همگی با قمه، ساتور، چوب و چماق به سمت آنها یورش بردند.
در این درگیری مسلحانه جوانی به نام حسین عساکره با شلیک گلوله تفنگ شکاری قاتل ناشناس از ناحیه سینه و صورت هدف قرار گرفت و از شدت جراحات جان باخت. علاوه بر این جوان 20 نفر دیگر نیز زخمی شدند.با قتل این جوان آتش اختلاف شعله‌ور‌تر شد و با متواری شدن قاتل، بزرگان طایفه سوگوار در پیامی تهدیدآمیز از طرف دیگر خواستند تا قاتل را معرفی کنند چرا که شیوخ قادر به جلوگیری از احساسات جوانان طایفه و خانواده مقتول نیستند.
در میان رجزخوانی‌های دو طایفه، مراسم تشییع حسین عساکره با حضور 10 هزار نفر از اهالی شادگان و شهرهای اطراف برگزار شد. اقوام و بستگان تنها مقتول درگیری‌های دو طایفه در جریان مراسم شروع به تیراندازی‌های هوایی کلاشنیکف کردند. همچنین تعدادی از جوانان سیاهپوش با چوب و سنگ به خودروی پلیس حمله‌ور شده و شیشه‌های آن را شکستند و قصد سوزاندن خودروی پلیس را داشتند که با دخالت بزرگان غائله خاتمه یافت.
مأموران در طول مراسم در یکی از خانه‌ها مستقر شدند و پس از آن پلیس شادگان اوضاع را به دست گرفت و امنیت را در منطقه برقرار کرد.بنابر این گزارش، جست‌وجو برای یافتن قاتل فراری ادامه دارد.