به گزارش پارس ، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت وگو با ایسنا، با تشریح اقدامات آتش نشانان در روزهای یکم تا چهاردهم فروردین ماه سال جاری، اظهارکرد: بررسی آمارها نشان می دهد که در طول تعطیلات نوروزی، روزهای دوم و سیزدهم فروردین ماه به ترتیب با ۲۰۰ و ۱۹۹ مورد حادثه، پرحادثه ترین روزهای پایتخت بود.

به گفته وی، در روز دوم فروردین ماه، ۷۶ مورد حریق، ۲۵ مورد حادثه و ۹۹ مورد حوادث منجر به ارائه خدمات ایمنی به شهروندان، رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری تهران سیزدهم فروردین را پرحریق ترین روز پایتخت در تعطیلات نوروزی اعلام کرد و گفت: در این روز ۷۷ مورد حریق، ۲۸ مورد حادثه و ۹۴ مورد حوادث منجر به ارائه خدمات ایمنی به شهروندان رخ داد.

ملکی همچنین در خصوص کم حادثه ترین روز پایتخت نشینان در نیمه اول فروردین ماه نیز به ایسنا گفت: نهم فروردین ماه با وقوع ۱۳۱ حادثه، کم حادثه ترین روز پایتخت با وقوع ۴۳ مورد حریق، ۱۶ مورد حادثه و ۷۲ مورد حوادث منجر به ارائه ایمنی به شهروندان بود.

وی همچنین درباره پرحادثه ترین روز پایتخت در مدت مشابه سال ۹۱ نیز اظهارکرد: یکم فروردین ماه سال ۹۱ با وقوع ۲۵۳ حادثه که ۱۳۸ مورد آن حریق بود، پرحادثه ترین روز پایتخت نشینان در تعطیلات نوروزی سال ۹۱ بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری تهران همچنین کم حادثه ترین روز پایتخت در تاریخ یکم تا چهاردهم فروردین ماه سال ۹۱ را دوازدهم فروردین با وقوع ۱۳۸ مورد حادثه اعلام کرد.

وی کاهش آمار حوادث در تعطیلات نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را ناشی از ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی شهروندان و حساسیت آنان نسبت به مسائل ایمنی برشمرد.

نجات ۸۲۳ تن از مرگ توسط آتش نشانان

ملکی همچنین با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان در تعطیلات نوروزی به ایسنا گفت: در طول این مدت متاسفانه ۱۴ شهروند در جریان حوادثی که آتش نشانی در آنها حضور داشت، جان خود را از دست دادند که مقایسه این آمار با ۱۲ مورد سال گذشته از افزایش ۱۶ درصدی حکایت دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری تهران همچنین از آسیب دیدن ۱۰۹ شهروند در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: سال گذشته این تعداد ۱۲۹ تن بود که شمار آن کاهشی ۱۹ درصدی داشت.

وی اضافه کرد: همچنین در این ایام آتش نشانان ۸۲۳ تن از شهروندان را از مرگ حتمی نجات داده اند که این آمار در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته که شمار نجات یافتگان ۸۱۴ تن بود، ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

طرح نوروزی آتش نشانان پایتخت ادامه دارد

ملکی همچنین با اشاره به طرح استقبال از نوروز که به مدت شش هفته در آتش نشانی تهران اجرا شد، اظهارکرد: در این مدت ۳۲۲۵ اکیپ عملیاتی با تجهیزات کامل در سطح خیابان های پایتخت حضور خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به استقرار ۷۲ اکیپ ثابت در سطح خیابان های پایتخت طی شش هفته، گفت: اکیپ های ثابت در معابر ورودی و خروجی شهر مستقر شده اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری تهران به ایسنا گفت: استقرار آتش نشانان در معابر شهر و طرح نوروزی آتش نشانی تا پایان فروردین ماه امسال ادامه خواهد داشت.