به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محققان بخش غدد، دیابت و سوخت و ساز بدن در کالج پزشکی پن (Penn) مطالعاتی را پیرامون تاثیر اسید‌های چرب امگا3(Omega3) بر کاهش احتمال ابتلای زنان چاق به سرطان سینه انجام داده‌اند که نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا 3 ،خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان چاق کاهش می‌دهند.

محققان معتقدند که خطر ابتلا به سرطان سینه می‌تواند با افزایش سطح التهاب ناشی از چاقی ارتباط داشته باشد.

بر اساس گزارشی که پایگاه اینترنتی "مدیکال نیوز تودی" منتشر کرده است، محققان می‌گویند که اسیدهای چرب امگا 3 ،دارای تاثیر ضد‌التهابی هستند که می‌تواند یکی از دلایل تاثیر ویژه آن در زنان چاق باشد.

محققان درباره منابع غذایی که این اسیدهای چرب در آنها یافت می‌شود گفتند: این اسیدهای چرب در "روغن ماهی"، برخی گیاهان و روغن مغز خشکبار یافت می‌شود.

در این مطالعه 266 زن یائسه با تراکم سینه بالا را که دارای وزن عادی، اضافه وزن و یا مبتلا به چاقی بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تراکم بالای سینه یک فاکتور مخاطره‌آمیز در ابتلا به سرطان سینه است، به طوری که طبق اعلام موسسه ملی سرطان، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که سینه متراکم دارند، چهار تا شش برابر است و به گفته محققان کالج پزشکی پن (Penn)، هر چه تراکم سینه بیشتر باشد احتمال ابتلا به این بیماری در آنها بیشتر می شود.

تحقیقات دوساله اخیر در نهایت از وجود یک ارتباط میان افزایش سطح اسیدهای چرب امگا 3 در خون و کاهش تراکم سینه خبر دادند اما این تنها در میان 20درصد افراد شرکت کننده که چاق بودند، دیده شد.

نتایج جدید تحقیقات علمی نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا 3 ، از زنان چاق دربرابر ابتلا به سرطان سینه محافظت می‌کند.