به گزارش پارس ، « محسن تنابنده» در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: من به همراه دو تن از دوستانم کورش نریمانی و حسن وارسته داستان های پایتخت ۲ را نوشتم. در سری دوم بحث مهاجرت به پایان رسیده و خانواده پس از اینکه در شمال مستقر می شوند، مرد خانواده نقی شغلش عوض می شود و در یک گنبد و گلدسته سازی کار می کند و اتفاقاتی برایش می افتد که در سریال دیدید.

وی ادامه داد: همه این تغییرات طبق برنامه ریزی جلو رفته بود در حقیقت هیچ کاری بدون هدف جلو نمی رود، ما هم در این کار یک هدف واحد را جلو نبردیم ولی کانون خانواده همچون سری اول برای ما بسیار مهم بود. اینکه یک خانواده معمولی و متوسط از جامعه ایرانی در شرایط مختلف و فراز و نشیب های متفاوت چه واکنش هایی دارد و اینکه مقاوم و مستحکم باشد برایم خیلی مهم بوده است و امیدوارم چیزی که من به آن فکر کرده ام در ذهن مخاطب نیز نقش بسته باشد.

بازیگر نقش « نقی» در ادامه درباره بازخوردهایی که درباره لهجه ها در سری دوم روی داد نیز اظهار داشت: خوشبختانه این بار ما با استفاده از گروه مشاوران توانستیم بیشتر به لهجه ها نزدیک شویم و تا به الان نیز کسی اعتراضی نداشته است.

وی تصریح کرد: البته با توجه به سرعتی که وجود دارد به خصوص در کارهای مناسبتی، احتمال قصور وجود دارد. کم کاری را به هیچ عنوان قبول ندارم و فقط امکان دارد برخی موارد جا بیافتد و از چشم ما دور مانده باشد. مهم این است که ما با صداقت تمام تلاشمان را کرده ایم. درباره لهجه ها نیز باید بگویم که ما باید کمی سعه صدر داشته باشیم.

تنابنده گفت: همه به جای اینکه دست به دست هم بدهند که شرایط، شرایط بهتری شود مدام کاری می کنند که شرایط بدتر و بدتر می شود و همه کارهای ایرانی فقط این شده که داستان ها در تهران بگذرد و فقط باید درباره یکسری آدم های خاص باشد یا اینکه درباره هر لهجه و گویشی که حرف بزنی دچار معضل می شوی. ما یک جلسه ای هم با نمایندگان محترم استان گلستان و مازندران داشتیم که نتیجه آن بسیار مثبت بود ضمن اینکه ما در طول این کار مشاورانی داشتیم که به ما کمک بسیاری کردند. طبیعتا ما هم مشکلاتی در این زمینه داریم و جاهایی را نابلد بوده ایم که با کمک دوستان مرتفع شده است.

وی توضیح داد: در ورطه طنز معمولا در این ساخت و ساختمان وقتی چیزی شیرین می شود که نظمی دست کاری شود و از تعادل خارج شود و به نظم جدیدی برسد و یا اینکه چیزی خارج از برنامه اتفاق بیافتد. پس طبیعی است که در این فضا مواردی کمی بالا و پایین می شود و باید تامل داشته باشیم. ترک و کرد و عرب و عجم نباید برای ما اهمیت پیدا کند، مهم این است که همه ما ایرانی هستیم و می خواهیم به هم کمک کنیم. برخی فکر می کنند که مثلا فلان جایی ها یک جور هستند و بهمان جایی ها جور دیگری و این ها با هم عناد و دشمنی دارند در حالی که اصلا این طور نیست. ما پایتخت ۲ را به همه ایرانی ها تقدیم می کنیم.