« مجید ناظم پور» نوازنده عود در گفت وگو با خبرنگار موسیقی فارس، از تاسیس « خانه عود ایران» خبر داد و گفت: خانه عود ایران به منظور برپایی کارگاه های آموزشی و برگزاری کنسرت های پژوهشی داخلی و خارجی در فروردین ماه جاری آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خانه عود ایران در حال نهایی کردن مجوز خود از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: امیدوارم این خانه با برگزاری برنامه های متنوع آموزشی و پژوهشی خود فضای خوبی را برای معرفی بیشتر ساز عود در ایران مهیا سازد و منابع زیادی را در این زمینه برای علاقمندان این ساز مهیا سازد.

خالق آلبوم « فلسفه» یاد آور شد: با داشتن تجربه هایی که از اجرای برنامه های مختلف در داخل و خارج از کشور به دست آوردم تصمیم گرفتم تا مرکزی برای دسترسی بهتر منابع و ماخذ ساز عود در ایران مهیا سازم چرا که معتقدم، عود از سازهای اصلی ایرانی است.

به گزارش پارس به نقل از فارس، مجید ناظم پور کتاب ها و آثار صوتی مختلفی مانند آلبوم « راز ساحل» ، کتاب مجموعه نت قطعات راز ساحل ساخته وی برای ساز عود، کتاب « کاربرد موسیقی در هیپنوتیزم درمانی و مراقبه» ، کتاب « داستان بربط» (تاریخ پنج هزار ساله ساز عود) ، مجموعه دی وی دی سخنرانی وی پیرامون تاریخچه و مکاتب عودنوازی در جهان را منتشر کرده است. وی همچنین چهار کتاب به منظور آموزش علمی ساز عود و کتابی با عنوان « درمان اضطراب به کمک هیپنوتیزم» و مجموعه سی دی با عنوان « کارنامه عود» که پژوهشی است پیرامون مکاتب مختلف عودنوازی در جهان را در دست انتشار دارد. تکنوازی « کنسرت بربط» متعلق به یکی از کنسرت های ناظم پور است که توسط موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر شده است. او در جشنواره موسیقی مراکش ۲۰۰۲ به عنوان بهترین نوازنده عود شناخته شد. همچنین آلبوم های « حکمت» و « فلسفه» از جدیدترین آثار هنری وی است.