به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،از ظهر امروز بعضی از سایت های خبرگزاری و خبری پربازدید کشور همچون باشگاه خبرنگاران ، تابناک ، صراط ، شفاف و انتخاب و ... دچار مشکلات عجیبی شده اند. وجه اشتراک همه این سایت ها این بود که دامنه آنها ایرانی و با پسوند IR است.

 
 
با توجه به وقوع مشکل در آستانه انتخابات و آخرین روز تبلیغات و با توجه به خدمات دهی شرکت ایران سامانه به طیف وسیع و متنوعی از مجموعه های سیاسی و رسانه های خبری و خبرگزاری های حساس و مهم کشور این مساله بطور ویژه و جدی پیگیری شد.
 
 
مجموعه فنی ایران سامانه در ابتدا با پیگیری فنی از صحت عملکرد شبکه  ، سرور ها و DNS های خود اطمینان حاصل کرد. اما مشکل چه بود؟
 
در حال حاضر بیش از چند ساعت است که بعضی DNS سرور های مرکز ثبت دامنه فارسی IRNIC بعضی از سایت ها را ثبت نشده ! اعلام می کنند. 
 
دامنه IR. سیاسی شده؟
 
با توجه با عدم وجود پشتیبانی فنی خارج از ساعت ۱۰ الی ۱۲ نسبت به ارسال یک ایمیل به همراه مستندات فنی اقدام کردیم ولی پاسخی دریافت نکردیم.  پشتیبان برخط (چت آنلاین) این مجموعه نیز در ساعات اعلام شده فعال نبود و واقعا جای تعجب دارد مجموعه ای با چنین اهمیت کوتاه ترین بازه خدمات دهی را دارد که در آن بازه نیز پاسخگو نیست.
 
 
بالاخره با استفاده از رابطه یکی از خبرگزاریهای کشور موفق شدیم با یکی از پرسنل فنی مرکز ثبت دامنه های فارسی چندین مکالمه داشته باشیم. ایشان با عجله بسیار که ناشی از فشار فنی برای حل مساله بود اعلام کردند که بله مشکل فنی هست و در تلاشند مساله حل شود.
درخواست ما بعنوان ایران سامانه این بود که خبری نیز بر روی سایت خودشان nic.ir قراردهند تا در آستانه انتخابات سواستفاده و سو برداشت نشود که ایشان تاکید کردند حتما قرارخواهد گرفت که تا کنون انجام نشده است.
 
 
متاسفانه عدم پاسخگویی و مسولیت پذیری مجموعه ثبت دامنه های فارسی به بازار شایعات دامن زد و منجر به شایعه فیلتر شدن بعضی از سایت ها و یا شایعه توطئه  از سرویس خارج شدن رسانه های طیف خاصی از جریانات سیاسی بطور مشکوک شد.
 
 
شرکت ایران سامانه از تمامی مشتریانی از خود که با صبوری و حسن نظر به پیگیری موثر تر مشکل و رفع آن کمک کردند تشکر می کند.