به گزارش پارس به نقل از فارس، در دویست و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران تشکری هاشمی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  اظهار داشت: اگر با اصل موضوع موافق هستید که شهر تهران را از محل سرمایه گذاری داخلی یا خارجی به سیستم مجهز یکپارچه حمل و نقلی مجهز کنیم می‌توانیم امنیت؛ ایمنی و انضباط شهر را به طور قابل توجهی افزایش دهیم. 

در ادامه علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز بیان داشت: دوستان باید توافقاتشان با رویان را به شورا بیاورد. شهرداری در این پروژه هزینه می‌کند و هیچ گزارشی به شورا ارائه نداده است.

وی اضافه کرد: ما استدلال‌های آقای تشکری هاشمی را قبول داریم اما خودتان بگویید از کدام ردیف‌های بودجه کم کنیم تا این اعتبار را اختصاص دهیم؟ البته ما با مشارکت بخش خصوصی موافق هستیم اما اولویت استفاده از فاینانس تنها به مترو و بازپرداخت بدهی‌ها اختصاص دارد. شهرداری به مردم بدهکار است و اگر امکان جذب فاینانس دارد باید به جای ایجاد تعهدات جدید؛ از آن برای پرداخت بدهی‌های فعلی استفاده کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه از شهردار تهران خواست دلیل تغییر سیاست شهرداری در احداث پارکینگ‌های خصوصی را توضیح دهد.

در ادامه مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تجریه تلخ مدیریت شهری در پروژه شهر آفتاب گفت: شهرداری هزار میلیارد تومان بودجه برای این پروژه هزینه کرد اما هیچ سرمایه گذاری برای آن پیدا نشد. این تجربه را نباید در پروژه‌های دیگر تکرار کنیم.

تقی پور، سخنگوی شورای شهر تهران نیز گفت: ما باید برای بخش خصوصی بسته‌های تشویقی اختصاص دهیم. البته به شرطی که بیزینس، پلن شان مورد تایید واقع شود.

پیرهادی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در مخالفت با دریافت فاینانس بیشتر اظهار داشت: فاینانس‌ها میزان بدهی شهرداری را افزایش می‌دهد و تنها راه حل ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی است.

محمد باقر قالیباف،شهردار تهران در پاسخ با سخنان مطرح شده توسط اعضا گفت:‌بعضی از موضوعات در تضاد هستند وقتی بی او تی می گذاریم باید اجازه دهیم اقتصاد بازار برای نرخ گذاری تصمیم گیری کند. از طرف دیگر برج میلاد نمی‌تواند بدون پارکینگ بماند. 

از نظر شهردار تهران نیایش پتانسیل بی او تی را دارد البته به شرطی که نرخ آن آزاد باشد. 

قالیباف پیشنهاد کرد: پروژه‌های ادامه شهید صیاد شیرازی و پارکینگ نیایش به صورت بی او تی اجرا شود و برای احداث پارکینگ و مسجد برج میلاد اجازه استفاده از فاینانس را به شهرداری بدهید.

پیرهادی نیز گفت: شهرداری تا کنون فراخوانی برای جذب سرمایه گذار برای پارکینگ برج میلاد ارائه نکرده در حالی که می توان از بی او تی استفاده کرد.

در پایان چمران جمع بندی کرد: آی تی اس با روش بی او تی؛ پروژه شهید متوسلیان هم روش بی او تی؛ پارکینگ نیایش بی او تی و برای پارکینگ برج میلاد از فاینانس استفاده شود.

پیشنهاد رییس شورا به تصویب رسید و درباره پروژه رویان نیز تصمیم گرفتند مشابه سال گذشته عمل شود.