به گزارش پارس ، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی از فعال شدن سامانه بارشی در پایتخت خبر داد و گفت: براساس ورود این سامانه شاهد کاهش ۸ درجه ای دما در سطح کشور و شدت یافتن بارش ها در کلان شهر تهران خواهیم شد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفت وگو با فارس، با اشاره به سامانه جدید بارشی که روز گذشته از نوار غربی وارد کشور شده است، اظهار داشت: بر همین اساس بارش ها در سطح کشور آغاز شده است و از بعدازظهر امروز و طی روز شنبه بارش باران، وزش باد و رگبار های موقتی کوتاه مدت تگرگ در استان های تهران، سمنان و ارتفاعات البرز منتهی به استان های مازندران و گلستان از شدت بیشتری برخوردار می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با پیش بینی آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در استان های مزبور، افزود: با ورود این سامانه بارشی کاهش ۸ درجه ای دما در سطح کشور پیش بینی می شود.

وی با اعلام اینکه بارش ها در بخش های جنوبی و شرقی استان تهران از شدت بیشتری برخوردار می شود، یادآور شد: احتمال بارش تگرگ در مناطق مرتفع و بخش های شمالی این استان دور از انتظار نیست.

امیدوار شهری بیان داشت: امروز این سامانه بارشی در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و غرب کرمان و فردا در استان های بوشهر، فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان، یزد و غرب خراسان فعال می شوند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آب های خلیج فارس به دلیل ورود سامانه جدید بارشی مواج خواهد بود و در مناطق مستعد برف گیر و سردسیر رشته کوه البرز ریزش بهمن دور از انتظار نیست.