به گزارش پارس به نقل از مهر، رضا مسلمی، رئیس حوزه قضایی بخش آفتاب با بیان این مطلب گفت: بر اساس گزارشی که چند روز پیش به ما اعلام شد، انفجاری در منزل مسکونی واقع در مرتضی‌گرد بخش آفتاب رخ داد که این موضوع بلافاصله توسط نیروی انتظامی به مرجع قضایی اعلام شد.

وی افزود: ۷ نفر جوان که از شهرستان آمده بودند در منزل مسکونی به ساخت و تولید مواد محترقه برای توزیع در چهارشنبه آخر سال اقدام می‌کردند که متاسفانه به لحاظ عدم رعایت مسائل ایمنی از سوی تولیدکننده‌ها حادثه فوق پیش آمد.

مسلمی گفت: این حادثه منجر به تخریب اماکن مسکونی اطراف محل انفجار شده و در بدو امر، ۷ نفر به شدت مجروح و دچار سوختگی شدید شدند.

رئیس حوزه قضائی بخش آفتاب افزود: آماری که اعلام شده، اکنون آمار فوتی‌ها به ۵ نفر رسیده و دو نفر کماکان با همان شدت جراحتی که داشتند در بیمارستان بستری هستند.

وی تاکید کرد: در این حادثه آتش‌نشانی و نیروی انتظامی در محل حاضر شدند و نسبت به انتقال مصدومین اقدام شد. متاسفانه منازل اطراف نیز آسیب دیدند.

مسلمی در ادامه با هشدار نسبت به مواد محترقه غیر مجاز گفت: توصیه‌ می‌کنیم که اگر شهروندان اطلاعی از ساخت و تولید مواد محترقه غیرمجاز دارند، سریعا به نزدیکترین مرجع انتظامی گزارش دهند.

رئیس حوزه قضائی شهر آفتاب گفت: توصیه دوم این است که مخصوصا والدین به جوانان توصیه کنند تا از خرید مواد محترقه اجتناب کنند، چون خطرات جبران‌ناپذیری دارد.

وی افزود: در مورد سوم، باید به تولیدکننده‌ها هشداری داده شود که طبق قانون با تولیدکننده‌ها و سازندگان مواد محترقه غیرمجاز توسط مراجع قضایی برخورد جدی خواهد شد.

شش روز قبل جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در خصوص این حادثه گفت: در ساعت ۱۶ و ۲۱ دقیقه انفجار یک منزل مسکونی دو طبقه کوچک در این منطقه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که ماموران دو ایستگاه آتش نشانی به این محل اعزام شد. ۷ مرد که درون این خانه مشغول به کار بودند به شدت زخمی شده و سوخته بودند که تعدادی از انها در زیر آوار گرفتار بودند.