به گزارش پارس به نقل از مشرق، سامسونگ در سخنانی اقدام حذف فناوری 3D را در راستای کاهش شبکه و محتوای آن اعلام کرده و حذف آن را موجب کاهش قیمت تلویزیون‌ها دانست. از آنجایی که سامسونگ از فناوری "اکتیو" در تلویزیون های سه بعدی استفاده می‌کند، هزینه نهایی آن مقدار بیشتر از حالت "پسیو" است.با این وجود ال‌جی نیز تمایل چندانی به ادامه تولید تلویزیون های 3D ندارد.

عوامل بسیاری دست به دست یکدیگر داده تا 3D را تنها در سینماها جذاب سازد. اینک سامسونگ به طور رسمی خبر توقف تولید تلویزیون های 3D خود را اعلام کرده و فیلیپس نیز در شب گذشته خبر از انجام اقدامی مشابه داده است.

فیلیپس اعلام کرد که تمامی تلویزیون های 2016 به بعد این برند در زمینه 3D متوقف شده و این کمپانی دیگر تلویزیون 3D تولید نخواهد کرد.فیلیپس در ادامه به طور شفاف فناوری منحنی (Curved) را هدف قرار داده و اعلام کرد که این تکنیک نیز می‌تواند گذرا و قابل انقضا باشد.

دو برند سامسونگ و ال‌جی به شدت خواهان عمومی شدن پنل های منحنی هستند و چینی‌ها نیز با تقلید از آنها،مشغول به تولید تلویزیون‌های منحنی هستند. در این میان تولید کنندگان اروپایی و ژاپنی تمایل چندانی به این محصولات ندارند. فیلیپس در اعلامیه خود گفت:زمانی که دو غول جهان یعنی سامسونگ و ال جی تولید محصولات 3D را متوقف می‌کنند، یعنی به زودی شاهد تعطیلی همگانی آن خواهیم بود.

فیلیپس در سال 2016 تنها یک مدل تلویزیون منحنی را در خط تولید خواهد داشت و تمرکز خود را بر روی فناوری های 4K/HDR و Ambilight خواهد گذاشت. این سخنان را آقای Danny Tack در حالی اعلام کرد که در بین سخنان‌اش نشان‌‌هایی از الگو برداری کره‌ایی دیده می‌‎شد. در نهایت باید گفت که با فناوری 3D خداحافظی کنید!