به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ کوره بلاغی رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و درج مطالب توهین آمیز علیه او و خدشه دار نمودن وجهه اجتماعی اش کرده اند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. 

وی افزود: با بررسی های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد. 

سرهنگ کوره بلاغی با بیان اینکه متهم در بازجویی های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام وخصومت شخصی از فرد شاکی عنوان کرد، گفت: نامبرده جهت سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد. 

 

وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و خطرناک می باشند که حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب های فراوانی به دنبال خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی‌که شخصی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می کند از ادامه ارتباط و پاسخ‌گویی اجتناب ورزیده و مکالمه را ادامه ندهند و همچنین به افرادی  که در  فضای مجازی  و شبکه های اجتماعی اقدام به مزاحمت علیه شهروندان می نمایند، هشدار داده می شود  طبق قانون جرایم رایانه ای با آن‌ها برخورد خواهد شد.