به گزارش پارس به نقل از تسنیم, محمد علی زارعیان درباره اهمیت خنک بودن فضای خانه در زمستان اظهار داشت: افراد در فصل زمستان, لباس مناسب برای بیرون رفتن از خانه انتخاب کنند.

به گفته وی افراد سعی نکنند, قدرت بدنشان در ایجاد حرارت را به رخ هوا بکشند و این حرارت را برای سنین بالاتر ذخیره کنند، اگر قرار است, سال‌ها با هوای سرد روبرو شوید, باید خودتان را برای سال‌های ضعف, قوی نگه دارید.

این دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد: یکی از عادت‌های غلطی که در بعضی از خانواده‌ها رواج پیدا کرده این است که فضای خانه به قدری گرم می‌کنند که اعضای خانواده با لباس زیر یا لباس‌های تابستانی در فضای خانه رفت و آمد می‌کنند.

زارعیان ادامه داد: فضای خانه در زمستان به دلیل محبوس بودن هوا رطوبت بالایی دارد و وقتی این رطوبت با گرما همراه می‌شود باعث ضعیف شدن بدن و بروز کسالت و افزایش احتمال بیماری می‌شود. افراد اگر به این مسئله شک دارند, دقت کنند که بعد از حمام چه اتفاقی برایشان می‌افتد.

وی اضافه کرد: این فضای گرم علاوه بر موارد ذکرشده باعث می‌شود, زمان خروج از خانه و تماس با هوای سرد، استرس دمایی بالایی به بدن وارد شود و ایجاد ضعف در سیستم ایمنی کرده و باعث افزایش ریسک بروز بیماری‌های عفونی می‌شود.

علل بروز بیماری‌های عفونی در زمستان

این دستیار تخصصی طب سنتی بیان کرد: ویروس‌ها و باکتری‌ها در فصول سرد مدت زمان بیشتری زنده می‌مانند و تمام اماکن عمومی به دلیل تماس دست افراد مبتلا و نیز معلق بودن ذرات تنفسی خروجی از بینی و دهان آنها بهترین فرصت را برای انتقال بیماری‌های عفونی فراهم می‌آورند.

زارعیان خاطرنشان کرد: لذا افراد سعی کنند در فضاهای سربسته‌ای که افراد مبتلا حضور دارند, کمتر حضور پیدا کنند و در صورت ضرورت برای حضور، فاصله لازم را رعایت کنند و از دست دادن و تماس با این افراد خودداری کنند.