به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمد هادی حیدرزاده در مورد تعیین تکلیف ساکنان شهرک زیتون در پارک ملی سرخه‌حصار و تحویل زمین معوض به آنها گفت: اختیار این کار از سازمان حفاظت محیط زیست به طور کامل گرفته شده و دولت وزارت مسکن و شهرسازی را در این زمینه مکلف کرده است و آنها باید پاسخ‌گو باشند.

وی با بیان اینکه قرار بود زمین معوضی را یافته ولی هنوز هیچ اتفاقی در این زمین نیفتاده است، اظهار کرد: وزارت مسکن و شهرسازی باید در مورد مساله ساکنان شهرک زیتون تصمیم‌گیری کند.

واگذاری شهرک زیتون در سال 62 توسط وزیر وقت کشاورزی به کارکنان این وزارتخانه اتفاق افتاد، که به ادعای مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست این اقدام بدون استعلام از سازمان حفاظت محیط زیست بوده و بعد از واگذاری قسمتی از زمین‌های این منطقه به تعداد قابل توجهی از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی مشخص شد که این منطقه در حریم تهران قرار دارد و حریم کاربری ندارد و امکان ساخت و ساز در آن نیست.

اگرچه به ادعای مسئولین، این افراد متصرف و زمین خوار نیستند بلکه این اراضی به طور قانونی به آنها واگذار و حقوق مکتسبه ایجاد شده است و علی رغم اشاره مقام معظم رهبری به تعاونی مسکن جهاد کشاورزی و ارائه پی نوشتی مبنی بر ضرورت حل و فصل مسئله در ۱۷ اسفند سال گذشته، هنوز تعیین تکلیفی برای ساکنین شهرک زیتون در پارک ملی سرخه حصار صورت نگرفته است.