به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،با فراسیدن ایام "لنت"، پاپ فرانسیس از اپلیکیشن تلگرام برای خواندن راز و نیاز های خاص این روزها استفاده کرد.

 

لِنت به ایام چهل‌روزۀ عبادت و روزه گرفتن اطلاق می‌شود که برخی از فرقه‌های مسیحی از جمله کاتولیک، پروتستان و برخی از کلیساهای اسقفی این مراسم را به‌جا می‌آورند. این تاریخ چهل‌ روز قبل از قیام مسیح می‌باشد، البته کلیساهای مختلف در نحوه و تاریخ دقیق این مراسم توافق‌نظر ندارند اما در یک چیز با هم، هم‌عقیده هستند و آن اینکه ایام لنت زمان آمادگی برای ورود به ایام مبارک قیام است. 

 

واتیکان: تلگرام از واتساپ بهتر است!

 

گفته می شود که پاپ فرانسیس و دیگر روحانی ها از این اپلیکیشن به منظور ضبط و پخش قرائت انجیل و تفسیر آیات آن استفاده می کنند. 

 

سال گذشته برای قرائت این دعاها و گسترش تفاسیری از این آیات اپلیکیشن وانس آپ مورد استفاده قرار گرفت ولی امسال روحانیون بر این عقیده اند که برای این منظور تلگرام بهتر است.

 

ارسال پیام های رمز گذاری شده از ویژگی منحصر به فرد تلگرام است، ولی این پیام رسان به علت اینکه توسط گروهک تروریستی داعش مورد استفاده قرار گرفت چهره ای منفور از خود در میان کاربران بر جای گذاشت.

 

بر اساس گفته های واتیکان، مشترکین کانال تلگرامی pgpompei در ایام لنت می توانند پیام های مذهبی بسیاری دریافت کنند. به گزارش تلگرام، تا دیروز، پنج شنبه، تعدا مشترکین این کانال مذهبی به 5600 نفر رسیده است.