به گزارش پارس به نقل از فارس، منصور رحمانیان اظهار داشت: همانطور که پیش‌تر نیز از سوی سازمان هواشناسی استان البرز به مردم و مسئولان ارشد استان از جمله مدیریت بحران، استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اطلاع‌رسانی شده بود، روز گذشته شاهد بارش برف سنگینی در نقاط مختلف استان بودیم.

وی افزود: بارش برف و باران از نعمات الهی است و با توجه به شرایط جوی کشور و همچنین خشکسالی‌های پیاپی باید قدردان این نعمت‌ها باشیم.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه بارش‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و دقت در داده‌های علمی، طی روزهای آینده بارشی در استان البرز پیش‌بینی نمی‌شود.

رحمانیان گفت: برای روزهای آینده شرایطی مبنی بر وزش باد، در ارتفاعات مه و آسمانی نیمه‌ابری را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی بیان داشت: به دنبال بارش شدید برف در روز گذشته و همچنین بارش‌ برف در ارتفاعات، شاهد کاهش ملموس دمای هوا در نقاط مختلف استان البرز بودیم که این شرایط و سرمای هوا تا پایان هفته تداوم خواهد داشت.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز گفت: شب گذشته دمای هوا در شهرستان کرج حدود 7 درجه زیر صفر بود و امشب دمای هوا به منفی 8 درجه می‌رسد.

رحمانیان افزود: از فردا انتظار داریم که اندکی دمای هوا افزایش یابد که ملموس نخواهد بود، به صورتی که در سردترین ساعات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوای کرج به منفی 6 درجه می‌رسد.

وی با اشاره به افزایش بارش‌ها از ابتدای مهر ماه تاکنون گفت: خوشبختانه امسال شاهد افزایش بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور و از جمله استان البرز بودیم، اما باید توجه داشت که چند سال است کشور و استان ما درگیر خشکسالی‌ها بوده و این بارش‌ها نمی‌تواند مشکل کم‌آبی و بحران آب را به طور کامل برطرف کند.

رحمانیان در پایان از مردم خواست همچنان به صرفه‌جویی در مصرف آب ادامه دهند.