به گزارش پارس محمود مظفر در گفت وگو با خبرنگار« حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، در تشریح عملکرد امدادگران این سازمان در طرح امداد و نجات نوروزی ۹۲ با بیان اینکه از ۲۴ اسفندماه امسال تاکنون ۴۴۴۰ عملیات توسط امدادگران پوشش داده شده است، گفت: از این میان ۹۴ هزار و ۲۸۵ تن دچار حادثه شده اند.

وی با بیان اینکه ۸۹ هزار و ۷۰۹ تن توسط امدادگران امدادرسانی شدند، گفت: ۴۲۸۵ تن نیز در این ۱۸ روز از مرگ حتمی با کمک امدادگران نجات یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از این میان ۲۴۵۱ تن که در این حوادث دچار مجروحیت شده بودند به بیمارستان منتقل شدند، گفت: ۲۶ هزار و ۱۹ تن نیز به صورت سرپایی و در محل توسط امدادگران درمان شدند.

مظفر با بیان اینکه در این مدت ۴۶۰ مورد عملیات رهاسازی توسط امدادگران انجام شده است، اظهارکرد: همچنین ۵۱ هزار و ۲۹۴ تن نیز توسط جمعیت هلال احمر اسکان و تغذیه اضطراری داده شده اند و ۸۲ هزار و ۶۵۲ تن نیز با مراجعه حضوری به پایگاه های امدادی این سازمان از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۴۲۶ مورد عملیات هوایی توسط ۱۷ فروند بالگردهای این سازمان انجام شد، گفت: تیم امداد هوایی این سازمان در ۳۱۸ ساعت پرواز به خدمت رسانی به مسافران نوروزی پرداخته است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در پایان با اشاره به راه اندازی سامانه سراسری ندای امداد، گفت: مسافران نوروزی می توانند در سراسر کشور از طریق تماس با شماره تلفن ۱۴۷ در صورت وقوع حادثه با اطلاع به پایگاه های امداد و نجات هلال احمر از خدمات امدادی این سازمان بهره مند شوند.