به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ"محمد رضا فداء" اظهار داشت :خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا بم و ارائه مرجوعه قضائی مدعی شد فردی با نام مستعار "امیرعلی" از طریق شبکه های اجتماعی با وعده ازدواج وی را به خانه ای دعوت و به طور پنهانی از او فیلم تهیه کرده است.

 

سرهنگ فدا گفت: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که متهم با تهدید به انتشار فیلم ها از وی مطالبه پول و درخواست های غیر اخلاقی کرده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا بم با توجه به حساسیت پرونده و گزارش چند مورد مشابه بدون فوت وقت اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند.  

 

سرهنگ "فداء" اضافه کرد: ماموران با انجام تحقیقات و اقدامات فنی گسترده هویت متهم که در شبکه های اجتماعی با نام کاربری مستعار مرتکب اقدامات مجرمانه شده بود را شناسایی و فرد مذبور را پس از هماهنگی های لازم قضایی دستگیر کردند.

 

وی با اشاره به اعتراف متهم به بزه انتسابی تصریح کرد: والدین برای پیشگیری از این قبیل مسائل لازم است به دختران و پسران نوجوان خود بیاموزند که شبکه های اجتماعی محیط امنی برای طرح مسائل خصوصی و انجام درخواست های افراد ناشناس نیست.

 

فرمانده انتظامی بم با تاکید بر اینکه افراد تبهکار هویت خود را در فضای مجازی فریبنده جلوه می دهند توصیه کرد:شهروندان به ویژه بانوان و دختران جوان بایستی در مواجهه با پیشنهاد های افراد فرصت طلب که با برانگیختن عواطف و احساسات مطرح می شود با هوشیاری و تفکر رفتار کنند تا از صدمات و آسیب های جبران ناپذیر آن در امان باشند.