پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با حمایت‌های دولت 250 پلی کلینیک جدید نیز به منظور دسترسی مردم بویژه در مناطق محروم به خدمات ویزیت استاندارد و ارزان قیمت در کشور راه‌اندازی می‌شود.

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: افزایش تعرفه‌های ویزیت، اقشار متوسط یا طبقات پایین جامعه را برای گرفتن خدمت از بخش خصوصی دچار مشکل می‌کند.

وی افزود:این مشکل واقعی است به همین منظور وزارت بهداشت راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه جدید را در دستور کار قرار داده است. 

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت برای اینکه بتواند دسترسی مردم را در مناطق مختلف کشور بویژه مناطق محروم به خدمات ویزیت استاندارد و ارزان قیمت فراهم کند 250 پلی کلینیک جدید را به 600کلینیک قبلی اضافه می‌کند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان ساخت: سیاست وزارت بهداشت استانداردسازی خدمات و ارزان بودن آن برای طبقات متوسط و محروم جامعه است.

آقاجانی افزود: این خدمات از طریق پوشش بیمه‌ای در اختیار طبقات متوسط و محروم جامعه قرار خواهد گرفت علاوه بر آن یکی از نقاط مهم در همین برنامه تمام وقت شدن 10هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در این کلینیک‌ها و بیمارستان‌های وزارت بهداشت است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص تعرفه ویزیت سرپایی گفت: نسبت تعرفه خدمات سرپایی درست بر خلاف خدمات بستری، معکوس است. یعنی 80 درصد خدمات بستری را وزارت بهداشت ارائه می‌کند و 20درصد آن را سایر بخش ها. 

آقاجانی افزود: اما در مورد خدمات سرپایی برعکس است یعنی 20درصد خدمات را دولت و 80درصد خدمات را بخش خصوصی ارائه می‌کند به عبارتی نقش دولت در ارائه خدمات سرپایی از جمله ویزیت پزشکان خیلی محدود است.