به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مهدی ابراهیمی از آغاز ثبت‌نام نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد و اظهار داشت: ثبت نام نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران با ارائه وام 20 میلیون تومانی و سود 16 درصد از امروز آغاز شد و تاکسی‌های مدل 83 و پایین‌تر می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه بازپرداخت اقساط این وام 48 ماهه تعیین شده که ماهانه حدود 570 هزار تومان خواهد شد، ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام اولیه به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه و یکی از خودروهای تعیین شده شامل پژو 405 و سمند EF7 را انتخاب کنند.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: طبق تدابیر صورت گرفته مراجعه تاکسیران‌ها برای ثبت‌نام باید بر اساس شماره سمت راست پلاک خودروی آنها و تاریخ روز باشد، به عنوان مثال افرادی که عدد سمت راست پلاک آنها 2 است باید 12 بهمن، دارندگان شماره 3 سیزده بهمن و...، همچنین افرادی که شماره سمت راست پلاک آنها یک است باید 21 بهمن که آخرین روز تعیین شده است برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی گفت: زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد اما از آنجایی که ممکن است امروز اشکالاتی در سیستم وجود داشته باشد،‌ احتمالا روز جمعه برای ثبت نام افرادی که عدد سمت راست پلاک آنها 2 است دوباره در نظر گرفته خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکسیران‌ها باید برای ثبت‌نام کارت ملی، سند و کارت خودرو و همچنین اصل پروانه تاکسیرانی را همراه داشته باشند، افزود: سه بانک ملت، تجارت و پارسیان برای ارائه تسهیلات در نظر گرفته شده است و تاکسیران‌ها باید یک ضامن با صفته را به بانک مورد نظر معرفی کنند.

وی اظهار داشت: از اسفند سال جاری تحویل خودروها آغاز می‌شود؛ بر این اساس اسفند 8 هزار خودرو،‌ فروردین سال آینده 7 هزار خودرو و از اردیبهشت به بعد ماهانه 15 هزار خودرو تحویل داده خواهد شد.