به گزارش پارس داریوش امانی - مدیر مرکز مدیریت راه های کشور- در گفت وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، اظهار کرد: در حال حاضر محور کرج – چالوس ترافیک سنگین دارد.

وی با بیان این که محور کرج - چالوس با وجود ترافیک سنگین به صورت دوطرفه باز است و تردد در آن صورت می گیرد افزود: به غیر از محور کرج - چالوس ترافیکی در دیگر محورها روان است و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گفته وی بیشترین تردد از ابتدای طرح نوروزی - ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۱ - تا امروز مربوط به هشتم فروردین ماه است که طی آن ۹ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۹۳ دستگاه خودرو تردد کرده اند.

امانی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی تردد خودرو در دهم فروردین ماه نسبت به روز قبل از آن گفت: روز گذشته - ۱۰ فروردین ماه - ۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۹۵ دستگاه خودرو در محورهای مختلف کشور تردد کرده اند.

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور هم چنین خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعات گذشته بیشترین تردد در محورهای آزاد راه کرج - تهران با ۱۱۸ هزار و ۲۲۸ دستگاه، آزاد راه تهران - کرج با تردد ۱۱۶ هزار و ۷۴۹ دستگاه بیشترین تردد را داشته اند.

وی ادامه داد: تردد در آزاد راه قم - تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ هزار و ۶۸۸ دستگاه و در محور آزاد راه تهران - قم ۵۷ هزار و ۳۹۵ دستگاه بوده است.

به گفته وی، یکی دیگر از محورهای پرتردد ۲۴ ساعته گذشته کشور محور شیراز - مرو دشت است که طی آن ۴۳ هزار و ۳۱۵ دستگاه خودرو در این محور تردد داشته اند. محور قائمشهر - ساری نیز با تردد ۴۲ هزار و ۶۵۲ دستگاه در رتبه پرتردد ترین محورها قرار دارد.

امانی یادآور شد: میانگین تردد روزانه خودرو در محورهای مختلف کشور از ابتدای طرح نوروزی تا روز گذشته، روزانه ۷ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۹۳۳ دستگاه خودرو بوده است.

وی در بیان نام استان هایی که بیشترین حجم تردد تا پایان روز دهم فروردین ماه را داشته اند، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین حجم تردد در استان های مازندران، البرز، گیلان، تهران، فارس و آذربایجان شرقی ثبت شده است.