به گزارش پارس به نقل از  مهر، جعفر شهامت، بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۴ اسفند تا دهم عید نوروز ۵۸۵ هزار مسافر از طریق قطار به مشهد سفر کرده و بازگشته اند که این میزان ۳.۶ درصد سفرهای نوروزی استان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه ۱۹۵ هزار مسافر هم از طریق ناوگان هوایی در مسیر مشهد جابه جا شده اند، افزود: این میزان ۲/۱ درصد سفرهای نوروزی را در بر می گیرد.

معاون حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی یادآور شد: سهم خودروهای شخصی در سفرهای نوروزی نیز ۵/۸۰ درصد است.

وی از جابجایی سه میلیون و ۱۶۲ هزار مسافر در محور خراسان رضوی از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی خبر داد و افزود: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا کنون سه میلیون و ۱۶۲ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از جاده ای، ریلی و هوایی در مسیر استان جابه جا شده است.

وی ادامه داد: از میان سه میلیون و ۱۶۲ هزار مسافر ۳۸۲ هزار و ۲۱۵ مسافر در قالب ۹۲ هزار و ۶۴ سفر از طریق ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای به استان وارد و خارج شده اند.

وی در خصوص فروش بلیط اتوبوس نیز بیان کرد: برنامه ریزی های لازم برای پیش فروش بلیط انجام شده و پیش بینی می شود در زمینه جابجایی مسافران با مشکلی مواجه نشویم.

شهامت سپس با اشاره به دستگاه های تردد شمار در جاده های استان گفت: ۵۶ دستگاه تردد شمار در جاده های استان مستقر شده اند و طی این مدت ۳۲۹ هزار تردد خودروهای سواری ثبت شده است.