به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز ضمن بازدید از ایستگاه عوامل امدادی و انتظامی مستقر در ابتدای محور کرج - قزوین اظهار داشت: استان البرز یکی از پرترددترین استانهای کشور است که بسیاری از مسیرهای منتهی به شمال - غرب و شمال غرب کشور از این استان عبور می کند.

وی ادامه داد: همکاران ما از ابتدای طرح در حال انجام وظیفه هستند و اقداماتی مانند گشت های ویژه و انجام تست سلامت از رانندگان برای کاهش حوادث به کار گرفته می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کل تصادفات استان البرز حدود ۱۴ درصد و تلفات جاده ای سر صحنه حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است.

مومنی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری برای تلاش در جهت کاهش تلفات جاده ای گفت: تمام مردم و دستگاه های مسئول تلاش خود را به کار باید بگیرند تا تلفات جاده ای به حداقل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه با توجه به این فرامین مسئولیت ما سنگین تر شده است گفت: از ابتدای امسال رویکردها و سیاست هایی را به کار گرفته ایم تا در سال جاری شاهد کاهش تلفات و حوادث رانندگی باشیم.

مومنی در مورد تمهیدات به کار گرفته شده در موج سوم سفرهای نوروزی گفت: متاسفانه ۲۴ ساعت گذشته (شنبه) روز خونینی بود و تصادفات جاده ای نسبت به روزهای قبل حدود ۱۸ درصد افزایش یافت و از ۸ خانواده بین ۲ تا ۴ نفر از بستگان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: دلیل عمده بروز تصادف در این روز این بود که بسیاری از رانندگانی که در موج دوم به مسافرت رفته و در حال برگشت بودند هنگام رانندگی خواب آلود بوده و عجله بسیاری برای بازگشت به مقاصد خود داشتند که همین شتاب و خواب آلودگی باعث بروز تلفات شد.

مومنی با بیان اینکه امسال تعطیلات سه هفته بود خاطرنشان کرد: به همکاران خود دستور داده ایم با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز می شوند بدون اغماض برخورد کنند. ما امیدواریم تعطیلات نوروزی پایان خوشی داشته باشید هرچند تا همین لحظه تلفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مومنی افزود: تحلیل حوادث روز گذشته نشان می دهد فقط یک مورد از تصادفات به دلیل نقص فنی خودرو رخ داده است و علت سایر حوادث عدم توجه به جلو به خاطر خستگی، انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز بوده است.

مومنی درباره اینکه که حوادث جاده ای تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته چه تغییری را نشان می دهد گفت: در روزهای گذشته و در میانه تعطیلات اعلام کردیم که تصادفات در مجموع حدود ۷ درصد کاهش داشته است و آمار کلی را بعد از پایان تعطیلات اعلام می کنیم.

وی همچنین از دستور ویژه برای کنترل سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی و همچنین خودروهای باربری خبر داد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه میزان تردد در جاده ها تا ۳ روز قبل حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است درباره حادثه ساز ترین استانها گفت: تا ۳ روز قبل بیشترین تصادفات در استان اصفهان بوده و این استان ۱۰ درصد حوادث کشور را به خود اختصاص داده است.