به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر ناصر چرخ‌ساز درباره طرح سرباز امدادگر گفت: ما برای اجرای این طرح دو پیشنهاد به ستاد کل نیروهای مسلح دادیم؛ یک پیشنهاد استفاده از سربازان به عنوان امریه در مجموعه سازمان امداد و نجات است؛ به این ترتیب که این افراد تحت آموزش‌های همگانی و یکسری دیگر از آموزش‌ها قرار گرفته و در مواقع ضروری اقدام به امدادرسانی کنند.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر ما این بود که به سربازان آموزش‌های امداد و نجات و همگانی در این خصوص داده شود که با این طرح موافقت شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: براساس این طرح ما تلاش می‌کنیم تا در پادگان‌ها و مراکز آموزش سربازی حاضر شده و آموزش‌های همگانی و اصول اولیه امداد و نجات را به سربازان ارائه دهیم؛ چراکه نیروهای مسلح در هنگام بحران‌ها و حوادث جزو اولین نیروهایی هستند که در محل حاضر می‌شوند، از این رو سربازان به عنوان یک رکن اصلی در این نیروها نقش اصلی در امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان را می‌توانند برعهده بگیرند.

چرخ‌ساز درباره اینکه ظرفیت سازمان برای آموزش به سربازان چقدر است، اظهار کرد: ظرفیت ما تنها استفاده از نیروهای خودمان نیست؛ بلکه به شکل هرمی بسیاری از سربازان و افرادی که آموزش دیده‌اند، می‌توانند به عنوان مربی فعالیت کرده و آموزش‌های لازم را به دیگر سربازان ارائه دهند.