به گزارش پارس به نقل از مهر، سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به تصمیم کمیته اضطرار مبنی بر اجرای طرح زوج و فرد از در منازل برای امروز(دوشنبه) توسط تیم‌های گشتی و پلیسی ۲۵۰ نقطه و معبر در سطح شهر تهران نسبت به کنترل محدوده زوج و فرد از در منازل اقدام می‌شود و برای خودروهایی که پلاکشان فرد است ۲۰ هزارتومان جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تیم های عملیاتی پلیس راهور تهران بزرگ در آماده باش کامل هستند، افزود: ۲۵۰ نقطه در سطح شهر تهران در شرق و غرب و جنوب رصد می شوند تا از ورود وسایل نقلیه دود زا و پلاک فرد به محدوده هسته مرکز طرح ترافیک خودداری کنند.

مرادی گفت: علاوه بر تیم های عملیاتی همه دربین های طراحی سطح شهر تهران نیز نسبت به اعمال جریمه برای خوذرهایی که پلاک آنها فرد است اقدام خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس در صورتی که جلسه کمیته اضطرار عصر امروز برگزار شود و تصمیمی در خصوص اجرای طرح زوج و فرد برای روز سه شنبه گرفته شود پلیس ملزم به اعمال قانون و کنترل است، اما تاکنون هیچ ابلاغی در خصوص تشکیل کمیته اضطرار نشده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بنا به دستور پلیس راهور ناجا برخورد و اعمال قانون با خودروهای دود زا در اولویت پلیس است و همکارانمان در صورت مشاهده هر گونه خودروی دود زا نسبت به متوقف کردن خودرو اقدام و پس از فک و تحویل پلاک اعزام به تعمیرگاه به راننده برابر قانون ۳۰ هزار تومان  جریمه می‌کنند و مالکان خودروهای دودزا پس از دریافت پلاک اعزام به تعمیرگاه ۱۰ روز فرصت دارند نسبت به رفع نقض اقدام کنند.

مرادی با اعلام اینکه با تشدید برخوردهای پلیسی از صبح اروز تا کنون ۲۵ درصد از حجم ترافیک در سطح معابر پایتخت کاسته شده است افزود :امیدواریم با اجرای درست قوانین و ضوابط راهنمایی و رانندگی و همچنین افزایش مشارکت های مردمی شاهد کاهش میزان سطح آلاینده های هوا و ترافیک در معابر پایتخت باشیم .