به گزارش پارس به نقل از خبرنگار مهر، حسن رحیم پور ازغدی پنج شنبه شب در همایش" واجب فراموش شده" که در محل مهدیه مشهد برگزار شد گفت: شیعه با جامعه خنثی مخالف است و بر دو اصل موضع داشتن انسان در جامعه و هم موضع داشتن فرد در باره حق و نظر و عدل و ظلم و عدل در عرصه عمل و صلاح و فساد در حوزه نظری و عملی بی تفاوتی را نمی پسندد.

وی همچنین افزود: تبری و تولی در ولایت بر اثر حب و بغض نیست بلکه به منظور برپاداشتن حق و عدل است و تفاوت مومن با بقیه در این است که دوستی و حب و بغضش بر اساس منافع شخصی اش نیست بلکه بر اساس حق است.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: هیچ کس بدون دشمن نیست و حتی خدا هم دشمن دارد اما مهم این است که ببینی دشمن و دوست تو چه کسانی هستند.

وی افزود: ولایت به این معنی است که خط ما چه خطی باشد و برائت هم برای اینکه جبهه ما در برابر و باطل مشخص باشد و فریضه مد نظر دیگر هم این است که جبهه ما مشخص باشد و در برابر ظلم بی طرف نباشیم و با همه امکاناتمان به مقابله با ظلم برویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی مطالبه ارزش ها و مبارزه با ضد ارزش ها که البته گاهی اوقات منکر به دلیل جهل فرهنگی است که در این جا باید کار فرهنگی انجام داد.

وی افزود: خانمی که حجاب درستی ندارد و در عین حال تسبیح به دست می گیرد مشخص است که آدم بی دینی نیست اما نمی داند که بد حجابی و این قبیل کارها با هم قابل جمع نیستند.

رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: برخی حتی به یکدیگر فحش روشنفکری می دهند و این کار ها را با دین داری قابل جمع می دانند و همه این مسائل نشان می دهد برخی کارها بر اثر مسائل فرهنگی است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در ادمه ولایت است و یک مسلمان با ایمان نباید فکر کند فقط با خواندن نماز و روزه گرفتن دیگر هیچ مسئولیتی بر عهده ندارد.

رحیم پور ازغدی با اشاره به سخنی از سخنان گهر بار حضرت محمد (ص) که می فرمایند: « ظلم اجتماعی از ظلم و گناه فردی بدتراست» بیان کرد: این امر علت های بسیاری دارد و اینکه یک فردی جامعه خودش را خراب بکند تا اتاق خودش را، این دو کاری متفاوت هستند.

وی افزود: لباس یک فرد در خانه اش حریم خصوصی وی به حساب می آید اما اگر همین فرد با همان لباسی که در خانه داشته وارد اجتماع شود دیگر آن حریم خصوصی و شخصی وی به حساب نمی آید.

رحیم پور ازغدی گفت: در برخی از جوامع و کشورهایی که همجنس گرایی و ازدواج دو همجنس با یکدیگر جزء حقوق بشری آنها به حساب می آید به این دلیل است که فساد در آن جوامع آنقدر گسترش یافته است که این نوع از منکر جزئی از حقوق مفسدان شده است و اگر کسی به این کار آنها اعتراضی داشته باشد می گویند ضد حقوق بشر حرف زد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در قسمتی از سخنانش با اشاره به شعارهای که در باره غزه و لبنان داده می شد بیان کرد: کسانی که می گفتند نه غزه نه لبنان اینها شعور نداشتند و گرنه باید می دانستند غزه هم جزء جامعه بشری است.

وی افزود: اگر حتی خود خواه هستیم باید نسبت به حوادث دیگر جوامع حساس باشیم چرا که آتشی که بر افروخته شده ممکن است روزی وارد خانه ما شود.

حسن رحیم پور ازغدی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر همیشه گفتنی و زبانی نیست بلکه گاهی اوقات باید در عمل نشان داده شود.

وی افزود: البته منکر در خفا با منکر آشکار نیز متفاوت است و اثر هر کدام از این دو با دیگری فرق می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: برخی فکر می کنند امام زمان (عج) که بیایند هیچ گناهی از کسی سر نمی زند البته، در زمان حکومت امام زمان (عج) حکومت ها ظلم نخواهند کرد و گناه و ظلم از جانب حکومت ها بر کسی تحمیل نخواهد شد اما خطا و گناه در برخی از افراد از بین نخواهد رفت.