به گزارش پارس به نقل از تسنیم, آیت‌الله تبریزیان درباره برخی نکات سلامتی بخش اظهار داشت: خواب آلودگی و خواب زیاد دو علت دارد؛ یکی زیادی خون است که باعث خواب آلودگی می‌شود و دیگری نوشیدن آب زیاد است. در روایت داریم که کثرت الشرب ناشی می‌شود.

وی درباره درمان کهیر افزود: علتش غلظت خون است و درمان آن همان داروی صاف کننده خون است که عمده آن کاسنی است. عناب, زرشک, شاطره, کاسنی و تخم کاهو هم ترکیب کنند که صاف کننده خون است و برای درمان کهیر و جوش مفید است.

این محقق طب اسلامی برای درمان سفید شدن و ریزش مو اضافه کرد: درمان سفید شدن مو، در روایت روغن بنفشه که پایه‌اش روغن زیتون است، جلوی ریزش مو را می‌گیرد؛ که مردان هفته‌ای دوبار مصرف کنند و خانم‌ها در شب مصرف کنند.

تبریزیان ادامه داد: موها سفید نمی‌شود و سفید شده‌ها هم، به مرور سیاه می‌شود. دارویی به نام تقویت مو داریم که در ترکیب اصلی، سرمه اثمد استفاده می‌شود و میوه مورد و سفارش شده است که انجیر زیاد بخورند که رویش مو را زیاد می‌کند.

وی درباره درمان کبد چرب بیان داشت: برای کبد چرب مصرف گل سرخ و سنا مکی می‌توان دو هفته استفاده کرد البته صبح ناشتا افراد سه قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق کاسنی و شاتره و آب جوش مخلوط کنند بخورند سپس دو قاشق غذاخوری از نیم کوب سنا و گل سرخ را یک ساعت قبل از ناهار دم کنند و مصرف کنند چرا که تمام چربی بدن، حتی چربی دیواره شکم را خارج می‌کند.

این محقق طب اسلامی گفت: سنای مکی در روایات ما برای رفع کل چربی‌ها خیلی تعریف شده است. چربی‌های بدن را بیرون می‌ریزد. در روایت داریم امام صادق (ع) می‌فرماید: «لَو عَلِمَ النّاسُ ما فِی السَّنا لَبَلَغوا کُلَّ مِثقالٍ مِنهُ بِمِثقالَینِ مِن ذَهَبٍ.»یعنی «مردم اگر بدانند سنای مکی چه خصوصیتی دارد، هر مثقالش را با دو مثقال طلا می‌خریدند.» و رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله‌) می‌فرماید: «فَلَو دَفَعَ شَیءٌ المَوتَ لَدَفَعَهُ السَّنا.»یعنی «اگر چیزی مرگ را دفع کند، همان سنا است.»

تبریزیان خاطرنشان کرد: سنای مکی، برای چربی بدن، چربی کبد و چربی خون و برای چربی دیواره شکم استفاده می‌شود و خیلی مؤثر و مفید است. دارویی عاجل، سهل و آسان است.