به گزارش پارس به نقل از خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس « توانا» ، سال ۱۳۹۱، سال وداع با آقا معلم فداکار بود؛ آقا معلم رفت و فداکاری اش، جاودانه ماند.

از خودگذشتگی آقا معلم نه در کتاب سوم ابتدایی ها، بلکه در قلب ها ثبت شده است و نسل به نسل منتقل خواهد شد؛ آری شاید نام حسن امیدزاده کمتر شنیده شده باشد اما فداکاری وی و نجات جان دانش آموزانش از آتش، هیچ گاه فراموش نمی شود.

فداکاران

درس هشتم کتاب سوم ابتدایی با عنوان « فداکاران» درباره ایثارگران کشورمان است که یکی از آنها حسن امیدزاده است.

در این کتاب آمده است: « حسن امیدزاده معلم فداکاری است که در یک واقعه آتش سوزی جان دانش آموزان را نجات داد. وقتی بخاری کلاس آتش گرفت و دانش آموزان در شعله های آتش گرفتار شدند، این معلم شجاع و فداکار گیلانی، جان خود را به خطر انداخت. تعدادی از دانش آموزان را نجات داد و خود در آتش سوخت و گرچه زنده ماند اما نشان سوختگی که نشانه افتخار اوست، برای همیشه بر بدنش باقی ماند» .

۱۶ سال پیش

یکی از روزهای سرد زمستان در سال ۱۳۷۶، بخاری نفتی مدرسه ابتدایی روستای بیجارسر شفت آتش گرفت؛ آن زمان حسن امیدزاده، معلم ۴۳ ساله و باتجربه دانش آموزان ابتدایی بود.

دانش آموزانش را آرام کرد و تلاش کرد که آنها را از شعله های خشمگین آتش در امان نگه دارد؛ تمام این وقایع طی چند دقیقه گذشت؛ او خوشحال بود که دانش آموزانش سلامت هستند و دیگر به سوختگی خودش (سر، گردن و دستانش) فکر نمی کرد.

خداحافظ آقا معلم

آقا معلم فداکار گیلانی اواخر تیرماه سال گذشته در سن ۵۸ سالگی پس از تحمل رنج و درد ناشی از سوختگی، برای همیشه چشمانش را بست.

روحش شاد.