به گزارش پارس به نقل از مهراحد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی مستقر بر روی کشور امروز شنبه در استان‌های واقع در نیمه غربی کشور، نواحی مرکزی، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از جنوب و به تدریج از بعد از ظهر در شمال شرق و شرق سبب بارش باران و برف و وزش باد خواهد شد.

احد وظیفه با اعلام این که امروز و فردا با نفوذ توده هوای سرد کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور روی خواهد داد، افزود: شدت بارش در این روز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران، قزوین و غرب سمنان و بعد از ظهر در استان خراسان شمالی است.

به گفته وی امروز و فردا در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و فردا یکشنبه با عبور سامانه بارشی از نواحی غربی، در شمال شرق، شرق، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی بارش برف و باران ادامه داشته و به تدریج اوایل دوشنبه این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

آن گونه که سازمان هواشناسی کشور پیش بینی کرده است خلیج فارس و دریای عمان امروز و فردا مواج است.

هوای تهران امروز ابری، گاهی وزش باد و در پاره‌ای نقاط بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و هوای مه‌آلود پیش‌بینی شده است. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت امروز ۹ و ۵ درجه سانتیگراد اعلام شده است.